Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 27.02.2025 15:45
Кількість переглядів: 31

Фото без опису

 

 

Важливо! Фізособи мають відзвітувати до 1 травня про контрольовані іноземні компанії

Фізичні особи, що мають контрольовані іноземні компанії (КІК), зобов’язані подати відповідний звіт до податкового органу до 1 травня 2025 року минає термін подання Звіту про контрольовані іноземні компанії (далі – КІК) для фізичних осіб.

Подання Звіту про КІК до податкового органу відбувається одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб за відповідний календарний рік засобами зв'язку в електронній формі.

 

До Звіту про КІК в обов'язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії, що підтверджують розмір прибутку контрольованої іноземної компанії за звітний (податковий) рік.

Важливо. Якщо граничні строки підготовки фінансової звітності у відповідній іноземній юрисдикції спливають пізніше граничних строків подання річної декларації про майновий стан і доходи, такі копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії подаються разом із річною декларацією про майновий стан і доходи за наступний звітний (податковий) період.

Звітним (податковим) періодом є календарний рік або інший звітний період контрольованої іноземної компанії, що закінчується протягом календарного року.

Відповідальність за неподання, несвоєчасне подання контролюючою особою звіту про КІК та/або невідображення контролюючою особою у Звіті про КІК усіх відомостей щодо наявних контрольованих іноземних компаній передбачено пунктом 120.7 статті 120 Податкового кодексу України. Водночас до платників податків не застосовуються штрафні санкції за порушення, передбачені абзацами першим-восьмим пункту 120.7 статті 120 Податкового кодексу України відповідно до Закону № 3706-IX підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, доповненого пунктом 72, згідно з яким, тимчасово, з 1 січня 2022 року та протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено a6o скасовано.

 

Довідково. Порядок заповнення Звіту про КІК, скороченої форми Звіту про КІК і подання до контролюючого органу, а також форми звіту про КІК та скороченого Звіту про КІК, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.08.2022 № 254.

 

 

 

                            Руслан Кравченко ініціює посилення співпраці між податковими органами України та Австрії

Голова Державної податкової служби  Руслан Кравченко та Посол Австрії в Україні Арад Бенкьо під час зустрічі обговорили ініціативу поглиблення співпраці у напрямі податкового адміністрування між компетентними органами України та Австрії. 

Серед ключових тем – боротьба з ухиленням від сплати податків, фінансова прозорість та міжнародне співробітництво у податковій сфері. 

Голова ДПС зазначив, що серед стратегічних напрямів співпраці між податковими двох країн є: 

- контроль за трансфертним ціноутворенням;  

- обмін інформацією в межах двосторонніхбагатосторонніх договорів –  забезпечення своєчасного та повного отримання даних; 

-  запобігання фінансовим операціям, пов’язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, – координація зусиль податкових органів у боротьбі з фінансовими злочинами; 

- зупинка схем податкового шахрайства. 

За словами Руслана Кравченка, така співпраця буде корисною для обох країн. 

Він нагадав, що Державна податкова служба як учасник Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією вже здійснює міжнародний обмін інформацією про фінансові рахунки на підставі стандарту CRS. 

«Це допомагає ліквідовувати схеми ухилення від оподаткування, адже суттєво розширює можливості виявлення незадекларованих доходів. Такий механізм вкрай важливий для України, особливо в умовах війни, зважаючи на необхідність забезпечення стабільних податкових надходжень»,  – підкреслив Руслан Кравченко. 

Крім того, сторони обговорили питання двосторонньої скринінгової зустрічі за переговорною главою 16 «Оподаткування», яка відбудеться вже у червні. Це важливий крок на шляху України до повноцінного вступу в ЄС. Державна податкова служба робить усе можливе для успішного проходження скринінгу.

«Впровадження міжнародних стандартів у податковій сфері – важливий крок до фінансової стабільності, протидії ухиленню від сплати податків. Працюємо над зміцненням довіри до системи податкового адміністрування та Державної податкової служби України за підтримки наших міжнародних партнерів»,  – зазначив Руслан Кравченко. 

 

 

 

Сучасні інструменти податкового інформування

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань використання сервісів ДПС. На запитання платників податків відповідав начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий.

 

Фото без опису

 

Посадовець проінформував платників про діючі електронні сервіси ДПС України, зокрема «Електронний кабінет». Він розповів, що Електронний кабінет є найбільш популярним, захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом ДПС та максимально спрощує взаємодію платників з представниками податкової служби. 

За допомогою цього сервісу платники мають можливість дистанційної роботи  в режимі онлайн, зокрема подати та переглянути подану звітність, перевірити стан розрахунків з бюджетом, зареєструвати програмний РРО, отримати довідку про доходи та отримати податкове повідомлення-рішення про сплату майнових податків тощо. 

Податківець, відповідаючи на запитання, пояснив, як за допомогою приватної частини «Електронного кабінету» можна подати податкову звітність в електронному вигляді, автоматично перевірити заповнену звітність на наявність арифметичних помилок, та зазначив про можливість сплачувати податки та збори через Електронний кабінет.

Також Руслан Крисоватий зазначив, що платники податків в Електронному кабінеті можуть отримати Витяг щодо стану розрахунків за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.  

На запитання, як можна дізнатися про помилкову сплату податків, податківець зазначив, що для інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску ДПС України запроваджено сервіс «Е-повідомлення». Отримати таке повідомлення платник податків може у Електронному кабінеті в розділі «Вхідні/вихідні документи» та у сервісі «Info TAX». Повідомлення включає реквізити платіжної інструкції, а саме: код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, рахунок IBAN, яке сповіщує платників податків про необхідність подати до податкової заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою «J/F 1302001».

Податківець розповідав і про можливість отримання податкових послуг через мобільний застосунок «Моя податкова». Користувачі можуть отримувати квитанції, офіційні повідомлення від податкових органів, а також переглядати дані з реєстру платників податків щодо доходів, податків та військового збору. Деякі функції, такі як перевірка чека та пошук акцизної марки, доступні без авторизації. Для інших сервісів потрібна ідентифікація за допомогою файлового або хмарного кваліфікованого електронного підпису.

Багатьох додзвонювачів цікавило, де зібрана візуальна інформація стосовно змін у податковому законодавстві. У відповідь почули, що на офіційному сайті ДПС розміщений банер «Онлайн-навчання», який містить уроки, інформаційні та презентаційні матеріали з податкової тематики. Розділ постійно оновлюється та доповнюється новими матеріалами для підвищення податкової обізнаності платників податків.

Нагадуємо, що за консультаціями стосовно отримання адміністративних послуг, практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців за телефоном (0352) 43 46 42.  

 

 

 

 

Ольга Ліщинська: Оформлена праця сприяє наповненню бюджетів та забезпечує соціальний захист працівників

Питання належного оформлення трудових відносин один із пріоритетних напрямів роботи Державної податкової служби, органів місцевого самоврядування та Держпраці. Тож сьогодні в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області було проведено спільну робочу зустріч за участі в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Ольги Ліщинської, заступника начальника Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Віктора Андрійчука та фахівців відомств.

 

Фото без опису

 

Під час зустрічі учасники обговорили основні механізми та напрями співпраці між службами. Зокрема, щодо проведення спільних  заходів, спрямованих на запобігання випадкам незадекларованої праці, на детінізацію ринку праці, а також наданні кваліфікованої методичної допомоги суб’єктам господарювання щодо роботи у правовому полі, із дотриманням трудового та податкового законодавства.

«Легальне працевлаштування – це не лише гарантія гідних умов праці для кожного працівника, а й запорука соціального захисту та економічного розвитку країни, особливо у нинішній складний воєнний час. Заробітна плата, з якої сплачуються податки та внески до соціальних фондів, є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів. Саме ці кошти використовуються для фінансування армії, медицини, освіти, інфраструктури та інших важливих сфер», – зазначила Ольга Ліщинська.

Крім того, при Тернопільській ОВА працює обласна комісія з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю, до складу якої входять представники Державної податкової служби та Державної служби з питань праці. Тож проведена зустріч – підтвердження взаємодії та напрацювання спільних дій.

 

 

 

У січні місцеві бюджети Тернопільщини отримали понад 38 млн грн податку на нерухоме майно 

Протягом першого місяця цього року власники нерухомості сплатили до бюджетів тергромад області 38 млн 65,4 тис. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 3 млн грн (+9%) більше, ніж за січень минулого року.

Зокрема, власники нерухомості – юридичні особи спрямували на розвиток територіальних громад краю понад 30,5 млн грн податку на нерухоме майно, що на 2,4 млн грн більше за відповідний період минулого року. 

Жителі області – фізичні особи перерахували за нерухомість протягом січня більш як 7,5 млн грн цього платежу. Це на 690 тис. грн більше, ніж було сплачено упродовж січня 2024 року.

Нагадаємо, надходження від податку на нерухоме майно у повній сумі спрямовуються до місцевих бюджетів, тож є одним з важливих бюджетоформуючих платежів громад. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування залежно від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 квадратний метр.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь