Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 05.03.2025 15:52
Кількість переглядів: 21

Фото без опису

 

 

 

Застосування РРО чи ПРРО: оновлені правила

Cуб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та наданні послуг, в тому числі і на територіях ринків, зобов’язані дотримуватись норм податкового законодавства.

Зокрема, забезпечити повну фіскалізацію розрахунків мають усі платники податків, що здійснюють діяльність, в тому числі і на ринках, для яких законодавством встановлений обов’язок застосування РРО/ПРРО.

Використання РРО/ПРРО є обов’язковим для:

- ФОПів 2-4 групи незалежно від виду діяльності та обсягу доходу.

- ФОПів на загальній системі оподаткування.

Відповідальність за не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО або не видача розрахункового документа встановленої форми та змісту становить 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше і 150 відсотків – за кожне наступне вчинене порушення.

Варто звернути увагу, що у період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання застосовується у розмірах 25 відсотків вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше, 50 відсотків – за кожне наступне вчинене порушення.

Важливо. Зазначена норма не стосується підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Довідково.

- Застосування реєстраторів розрахункових операцій регулює Закон України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- з 1 березня 2025 року діє нова форма фіскального чека з оновленими реквізитами.

 

 

 

 

Минулого року платник податку продав легковий автомобіль. Чи декларувати такі доходи?

Обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним і податкова декларація не подається, при отриманні доходів від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ) не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV ПКУ.

Пунктом 173.2 ст. 173 ПКУ передбачено, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Отже, у випадку продажу одного легкового автомобіля вважається, що платник податку виконав свій обов’язок і декларація за наслідками 2024 року не подається за умови відсутності інших доходів, які передбачають виникнення обов’язку щодо її подання.

 

Довідково! Якщо автовласник вирішив продати легковий транспортний засіб впродовж одного року вдруге чи більше разів, він має подати декларацію та сплатити визначений податок: 

- продаж другого авто – 5% від вартості авто + військовий збір – 5%;

- продаж третього і більше – 18% від вартості авто + військовий збір – 5%.

Для військовослужбовців ставка військового збору залишається на рівні 1,5%.

 

 

 

 

 

Податкова накладна за операціями з експорту окремих видів товарів з помилковими показниками: коригування

Платник податку на додану вартість (ПДВ) при вивезенні за межі митної території України окремих видів товарів зобов’язаний за кожним таким товаром скласти окрему податкову накладну (ПН_РЕЗ) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) до дня подання митної декларації для митного оформлення таких товарів.

 

Для таких операцій складається окрема податкова накладна, в якій у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» робиться позначка «X» та зазначається тип причини 22.

У другій частині порядкового номера податкової накладної зазначається код «7». У графі «Отримувач (покупець)» такої податкової накладної зазначаються найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «300000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється. У верхній лівій частині такої податкової накладної у відповідному рядку графи «Інформація про операцію з вивезення товарів за межі митної території України:» зазначаються дата та номер договору (контракту), відповідно до якого здійснюється операція з вивезення за межі митної території України окремих видів товарів, та у разі здійснення таких операцій на підставі форвардного контракту у спеціальному полі робиться позначка «X».

 

Коригування показників ПН_РЕЗ здійснюється шляхом складання розрахунків коригування поетапно, із дотриманням певних умов на кожному з таких етапів.

На всіх етапах коригування показників ПН_РЕЗ не можуть змінюватися:

- дані щодо дати складання ПН_РЕЗ та її порядкового номера;

- показники графи «Інформація про операцію з вивезення товарів за межі митної території України:». Ці показники мають відповідати даним, зазначеним у відповідній графі ПН_РЕЗ, що коригується.

Виняток становить лише інформація про дату і номер митної декларації, оскільки така інформація в ПН_РЕЗ не вказується, і може бути внесена до ПН_РЕЗ тільки шляхом складання відповідного розрахунку коригування після завершення митного оформлення.

Отож, якщо до ПН_РЕЗ, зареєстрованої в ЄРПН, було внесено неправильні дані (помилка щодо дати та/або номера договору (контракту), ознаки форвардного контракту тощо), що може призвести до відмови декларування таких товарів митними органами, то платник податку зобовʼязаний до дня подання митної декларації для митного оформлення таких товарів скласти і зареєструвати в ЄРПН нову ПН_РЕЗ з правильними показниками.

Якщо з дати реєстрації в ЄРПН ПН_РЕЗ минуло 30 календарних днів і не оформлено митну декларацію на ці товари, реєстрація такої ПН_РЕЗ в ЄРПН скасовується.

 

Довідково. Режим експортного забезпечення до операцій з експорту окремих видів товарів запроваджено з 01 грудня 2024 року запроваджено (постанова Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2024 року № 1261). Зокрема, до них належать товари – мед натуральний, горіхи волоські у шкаралупі, пшениця і суміш пшениці та жита (меслин), жито, ячмінь; олія соєва та її фракції, рафіновані або нерафіновані тощо.

 

 

 

Руслан Кравченко: ДПС анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД

Державна податкова служба України анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД. Рішення ухвалене за результатами проведення фактичної податкової перевірки. 

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.

Він зазначив, що встановлені факти, які можуть свідчити про ухилення від сплати податків орієнтовно на суму понад 700 млн грн, та реалізацію алкоголю без ліцензій. Остаточна сума буде встановлена після проведення додаткових заходів контролю.

Голова ДПС навів один із фактів порушень. Зокрема, тільки протягом січня 2025 року ТОВ продало алкоголю на суму 48 млн грн субʼєкту господарської діяльності в Житомирі, який раніше був позбавлений ліцензії на роздрібну торгівлю через фактичну відсутність магазину. За адресою, куди за документами відвантажувалися 2-3 фури алкогольних напоїв на день,  розташований молитовний дім. Товариство оштрафоване на 97 млн грн за безліцензійну роздрібну торгівлю. 

Загалом за такою схемою було продано понад 37 млн пляшок товару без належного обліку та сплати податків. 

Крім цього, товариство втратило ліцензію на оптову торгівлю алкоголем. Її дія припинена через відсутність у ТОВ одного із місць зберігання, яке значиться у Єдиному державному реєстрі.  

Через ці порушення розглядається питання щодо відповідності суб'єкта критеріям ризиковості. Відповідні матеріали вже направлені до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Далі на підприємство чекає повна документальна перевірка. Крім того, наразі готуються документи про виявлені порушення і передача їх правоохоронним органам. 

«Схеми з отримання надприбутків через несплату податків обертаються проти тих, хто намагається обдурити державу. ДПС послідовно бореться з тіньовим ринком. Відповідальність для тих, хто маніпулює – неминуча. Ринок має працювати прозоро, а бюджет отримувати належні платежі!» – підкреслив Руслан Кравченко. 

 

 

Як отримати статус неприбутковості

Для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) повинні подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, або на підставі відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

- включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру;

- виключення неприбуткової організації з Реєстру;

- зміну ознаки неприбутковості.

Варто знати. До переліку неприбуткових можуть належати, зокрема:

• громадські організації;

• громадські спілки;

• благодійні організації;

• професійні спілки;

• ОСББ;

• житлово-будівельні, дачні, садові та гаражні кооперативи;

•  інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам, які встановлюються для неприбуткових організацій.

Варто пам’ятати. Наявність неприбутковості не звільняє від сплати абсолютно всіх податків. Наприклад, якщо у вас є працівники (трудові правовідносини) чи ви залучаєте фізичних осіб за цивільно-правовими договорами до виконання робіт чи надання послуг, виникнуть податкові зобовʼязання зі сплати єдиного внеску, ПДФО, військового збору.

ФОП або представництва юридичних осіб, які не мають статусу юридичної особи, не зможуть отримати статус неприбутковості.

Важливо! Неприбуткова організація повинна відповідати вимогам, які визначені Податковим кодексом для неприбуткової організації.

Довідково. Заява 1-РН затверджена додатком 1 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440.

 

 

Підприємства Тернопільщини отримали 235 млн грн бюджетного відшкодування ПДВ

За січень-лютий цього року 117 суб’єктам господарювання області відшкодовано з бюджету податку на додану вартість у сумі 235 млн гривень. Ця сума на 20 млн грн більша, ніж в аналогічному періоді минулого року.

За результатами проведених перевірок податковими органами області у 2025 році упереджено заявлене бюджетне відшкодування ПДВ на суму 1,8 млн гривень.

Головне управління ДПС у Тернопільській області наголошує, що відшкодування податку на додану вартість здійснюється прозоро, адже електронна система унеможливлює будь-які сторонні втручання. Платник може отримати бюджетне відшкодування у законодавчо встановлені строки лише в разі правильного ведення податкової звітності, а також без здійснення ризикових операцій, що можуть слугувати мінімізації податкових платежів. 

Слід зазначити, що за рахунок відшкодування податку на додану вартість своєчасно поповнюються обігові кошти суб’єктів господарювання, що гарантує розвиток та можливість нарощування обсягів виробництва.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь