Новини ГУ ДПС у Тернопільській області
Податкова служба Тернопільщини: з початку року надано 17,6 тис. адміністративних послуг
За інформацією управління податкових сервісів ГУ ДПС у Тернопільській області. У січні-лютому 2025 року надано 17 632 адміністративних послуги.
Найбільше громадяни зверталися за отриманням адміністративної послуги з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Держаного реєстру фізичних осіб – платників податків. Всього протягом двох місяців надано таку послугу 7860 фізичним особам.
Запитуваними також є послуги з надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, яка була надана 2653 фізичним особам, витягів з реєстру платників єдиного податку – 1666, видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи – 1368.
Нагадуємо, що у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області адміністративні послуги надають у Центрах обслуговування платників Тернопільської, Кременецької та Чортківської ДПІ та чотирьох точках доступу для платників у межах адміністративних районів Тернопільщини.
Актуальний перелік адміністративних послуг, що надають у Центрах обслуговування платників ГУ ДПС області, їх адреси, контакти та режим роботи доступний за посиланням – https://tr.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.
Також інформуємо, що Державна податкова служба продовжує цифровізацію послуг для платників податків і запустила онлайн-запис до електронної черги в Центрах обслуговування платників. Тож відтепер до електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue. Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Діють оновлені форми податкової декларації платника єдиного податку
20 лютого 2025 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31 січня 2025 року № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (Наказ № 57), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2025 року за № 232/43638.
Наказом № 57 внесено зміни до форм податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) та платника єдиного податку четвертої групи.
Дані форми надають можливість платникам визначати зобов’язання військового збору та суми мінімального податкового зобов’язання відповідно до останніх змін до Податкового кодексу України.
Податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) та платника єдиного податку четвертої групи за оновленими формами подаються за звітні (податкові) періоди з 2025 року.
Довідково. Наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку» (із змінами) (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/ediniy-podatok-dlya-yuridichnih-osib--tretya-grupa-/normativno-pravovi-akti/74068.html).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Доставка алкоголю кур’єрською службою: вимоги
Реалізація алкогольних напоїв кінцевому споживачу з доставкою, в т. ч. сторонньою кур’єрською службою, при внесенні плати кінцевим споживачем за отримані алкогольні напої кур’єрській службі, можлива за таких умов:
- наявності ліцензій на право оптової торгівлі алкогольними напоями у продавця та ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями у кур’єрської служби;
- наявності у кур’єрської служби місця здійснення роздрібної торгівлі (приміщення торговельною площею не менше 20 кв. метрів), яке обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій;
- забезпечення дотримання вимог ст. 71 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (Закон № 3817).
А при внесенні плати кінцевим споживачем за отримані алкогольні напої продавцю, а не кур’єру з доставки, можлива за таких умов:
- наявності ліцензії на роздрібну торгівлю у безпосереднього продавця алкогольних напоїв;
- наявності у продавця місця здійснення роздрібної торгівлі (приміщення торговельною площею не менше 20 кв. метрів), яке обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій;
- забезпечення дотримання вимог ст. 71 Закону № 3817.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Нові механізми роботи ДПС передбачені Національною стратегією доходів
З метою підвищення рівня податкового контролю, збільшення бази оподаткування та унеможливлення застосування схем мінімізації податкових зобов’язань виникла потреба у впровадженні нових механізмів роботи ДПС.
Отримання ДПС доступу до інформації про іноземні фінансові активи резидентів України за Загальним стандартом звітності надасть змогу:
- посилити контроль за своєчасністю та повнотою декларування доходів, що підлягають оподаткуванню;
- виявляти незадекларовані доходи для боротьби з ухиленням від сплати податків фізичними особами;
- підвищити ефективність застосування нових правил про оподаткування контрольованих іноземних компаній;
- отримати додаткове джерело податкової інформації під час впровадження непрямих методів контролю за оподаткуванням фізичних осіб
Запровадження обміну звітами в розрізі країн надасть змогу налагодити ефективний процес обміну інформацією з іноземними компетентними органами для здійснення економічного і статистичного аналізу, оцінки ризиків трансфертного ціноутворення та інших ризиків, пов’язаних з розмиванням податкової бази та виведенням прибутків з-під оподаткування.
Довідково. Для інформування платників податків на вебпорталі ДПС у розділі «Діяльність» створено рубрику «Національна стратегія доходів» (https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/) для розміщення:
- Національної стратегії доходів (перехід на сайт Міністерства фінансів України);
- презентаційних матеріалів;
- спільних прес-релізів Міністерства фінансів України та ДПС;
- інформаційних повідомлень ДПС щодо реалізації НСД;
- інших матеріалів.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Руслан Кравченко на нараді у Харкові: Важливо враховувати специфіку ведення бізнесу в умовах війни
Про системні проблеми, які сьогодні впливають на роботу бізнесу на прифронтових територіях, говорили сьогодні Голова ДПС Руслан Кравченко, представники ДПС, начальник Харківської ОВА Олег Синєгубов та майже 50 представників бізнесу, бізнес-асоціацій та громадських інституцій Харківщини.
Одне з першочергових питань, яке турбує підприємців, – реалістичний показник рівня сплати податків.
«Працювати в умовах щоденних обстрілів російським агресором — це реальність для бізнесу Харківщини. ДПС вже зараз працює над коригуючими коефіцієнтами, які враховують специфіку ведення бізнесу в умовах бойових дій. Це дозволить зробити середньогалузевий показник більш реалістичним», – підкреслив Руслан Кравченко.
Він також відзначив, що податківці продовжують роботу над вирішенням питання блокування податкових накладних та виведення підприємств з категорії ризикових. Для цього ДПС створила 29 консультаційних центрів, які надають комплексну допомогу бізнесу в цьому питанні.
«На сьогодні вже вивели з категорії ризикових майже 10 тис. субʼєктів, 266 – саме на Харківщині. Кількість заблокованих податкових накладних на середину березня зменшилася до 0,39 %. Вважаю, що є всі підстави для зменшення такого показника до 0,1 – 0,2 %», – наголосив Голова ДПС.
ДПС вже подано до Міністерства фінансів України пропозиції до зміни механізму зупинення реєстрації податкових накладних. Також оновлено довідник кодів ризиковості платників податків.
Під час зустрічі було проаналізовано діяльність ГУ ДПС у Харківській області.
«Маємо скарги на роботу двох управлінь – контролю за підакцизними товарами та по роботі з податковим боргом. Наступного тижня структурні підрозділи центрального апарату, які займаються антикорупційними питаннями та забезпеченням відомчого контролю, проводитимуть перевірку», – сказав керівник ДПС.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
На Тернопільщині за порушення при торгівлі підакцизними товарами анульовано 172 ліцензії
На Тернопільщині станом на початок березня діють 4434 ліцензії на торгівлю алкоголем і тютюном. З них 2460 ліцензій видано на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1974 ліцензії – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.
За інформацією фахівців управління контролю за підакцизними товарами, станом на 01.03.2025 анульовано 172 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, в тому числі 93 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 79 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами.
З початку року ГУ ДПС у Тернопільській області проведено 63 перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.
За результатами проведених перевірок встановлено 55 порушень Закону України від 18 червня 2024 року №3817-IХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших нормативно-правових актів, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, а саме:
15 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни;
15 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимально роздрібні ціни;
5 фактів невидачі розрахункового документа (чек), незабезпечення ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів;
4 факти реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;
3 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії;
2 факти торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії;
1 факт реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка;
1 факт несвоєчасного подання звітів про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального;
9 фактів інших порушень.
Внаслідок перевірок підприємцям донараховано штрафних (фінансових) санкцій на суму 783,1 тис. гривень.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області