Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ГУ ДПС у Тернопільській області

Дата: 25.03.2025 14:22
Кількість переглядів: 29

Фото без опису

РЕЗ: виправляємо помилку, не пов’язану із зміною суми компенсації вартості товарів у податкових накладних

 

Платник ПДВ з метою вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів зобов’язаний за кожним таким товаром скласти окрему податкову накладну (ПН_РЕЗ) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) до дня подання митної декларації для митного оформлення таких товарів.

Податковим кодексом передбачено, що розрахунок коригування до ПН_РЕЗ, складається та підлягає реєстрації в ЄРПН:

а) у зв’язку зі зміною кількісних або вартісних показників – виключно до початку оформлення митної декларації, що засвідчує факт вивезення таких товарів за межі митної території України відповідно до вимог митного законодавства;

б) з метою приведення показників податкової накладної у відповідність з показниками митної декларації без зміни ставки оподаткування – після завершення вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів та подання усіх необхідних додаткових декларацій для митного оформлення за відповідною митною декларацією;

в) у зв’язку з приведенням розміру ставки у відповідність з розміром ставки – після завершення розрахунків за відповідною операцією з експорту окремих видів товарів та за умови, що такий розрахунок коригування передбачає коригування виключно ставки податку і нарахованої суми податку.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Враховуючи викладене, виправлення помилки при невірному заповненні реквізиту «Отримувач» у ПН_РЕЗ платник податку може здійснити шляхом складання та реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до такої податкової накладної із зазначенням у полі «Отримувач» правильних даних.

 

Нагадаємо. З грудня 2024 року запроваджено «режим експортного забезпечення», який змінив правила експорту сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки: тепер його можуть здійснювати винятково суб’єкти, зареєстровані платниками ПДВ, а всі ланцюги постачання перевіряються до вивезення продукції з території України. Це дало можливість ефективно запобігати реалізації схемних операцій.

 

Довідково. Робота режиму експортного забезпечення регламентується ст. 19 прим. 2 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» та постановою Кабінету Міністрів України від 29.10.2024 № 1261 «Про запровадження режиму експортного забезпечення».

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Руслан Кравченко розповів про результати ДПС у боротьбі з тінню на ринку електроніки, тютюну та громадського харчування

Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко зустрівся з представниками Американської торговельної палати в Україні та її деякими членами. Це 11 компаній з різних сфер.

Ключове питання – тіньові ринки в окремих секторах економіки: побутова електроніка, електронна комерція, тютюнові вироби, громадське харчування, фіксований інтернет.

«Маємо спільне бачення щодо боротьби з «тінню». Бо це не лише про чесну конкуренцію та однакові умови роботи для всіх. Йдеться про захист інтересів споживачів та надходження до державного бюджету. Розповів, що податкова вже зробила з початку року для боротьби з «тінню», – сказав Руслан Кравченко. 

Що стосується ринку побутової електроніки.

ДПС з початку року провела понад 800 заходів податкового контролю у  низці відомих мереж, які торгують електронікою відомих брендів. Ще 200 – у процесі, більша частина із них — із хронометражем виторгів. За їх результатами вже застосовано штрафні санкції на 90,5 млн гривень. 

«Виявляємо схеми, які мають ознаки ухилення від сплати ПДВ. Документи передано до правоохоронних органів», – додав Голова ДПС.

Руслан Кравченко також додав, що у січні – лютому цього року підрозділи контролю за підакцизними товарами провели майже 2,3 тис. перевірок у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів. Виявили порушення законодавства, фінансові санкції склали 30,77 млн гривень.

Крім того, за результатами перевірок припинено дію 312 ліцензій, із них 167 за фактом відсутності за місцем провадження діяльності. У взаємодії з правоохоронцями з нелегального обігу вилучили тютюнові вироби на суму 3,77 млн гривень.

Виявлено чимало порушень у сфері громадського харчування, зокрема, порядку розрахунків, обліку товарних запасів, неоформлену найману працю.  

Цього року вже провели майже 1 000 перевірок, штрафи перевищили 13 млн гривень.

«Системне викриття схем – це те, що забезпечує реальну боротьбу з тінню.  І завдання ДПС – показати, що правила однакові для всіх», – додав Руслан Кравченко.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Руслан Кравченко: З початку 2025 року кількість заблокованих податкових накладних скоротилася майже вдвічі

З початку 2025 року кількість заблокованих податкових накладних скоротилася майже вдвічі. Якщо на початку січня цей показник сягав 0,76 %, то в середині березня він становить 0,39 %. На початку року з блокуванням зіткнувся кожний шостий підприємець, тепер – кожний восьмий. Водночас список ризикових підприємств з початку 2025 року скоротився майже на 10 тис.

Про це в колонці у виданні «Економічна правда» розповів Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко.

Він зазначив, що ДПС з початку року впроваджує комплексний підхід для вирішення питання зупинення податкових накладних та виведення підприємств з категорії ризикових.  Крім того, відбувається системна комунікація з бізнесом.

Руслан Кравченко нагадав, що ДПС уже ініціювала зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних. Свої пропозиції змін до постанови Уряду №1165 податківці передали до Мінфіну.

Серед запропонованих новацій:

- збільшені ліміти для ознаки безумовної реєстрації накладних за обсягом постачання в поточному календарному місяці;

- спрощені ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає;

- після виключення платників з переліку ризикових автоматична реєстрація податкових накладних, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови;

- удосконалений механізм автоматичного врахування таблиць даних платника – зниження потреби подавати документи для врахування таблиці;

- зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками;

- змінений критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість.

За прогнозами Голови ДПС, запропоновані зміни скоротять кількість заблокованих накладних.

Також ДПС конкретизувала перелік підстав для розгляду питання віднесення платника до ризикових. Державна податкова служба оновила довідник кодів податкової інформації. Їх використовують комісії ДПС при розгляді питань про відповідність платника критеріям ризиковості платника податку.

За словами Руслана Кравченка, вже готові і пропозиції щодо вдосконалення організації роботи СМКОР: зміна в порядку взаємодії між структурними підрозділами ДПС усіх рівнів і комісіями територіального та центрального рівнів. Це передбачено в порядку зупинення, затвердженому постановою № 1165.

«Ефективна робота СМКОР пов'язана з наповненням бюджету і є одним з оперативних інструментів, який запобігає схемам та ухиленню від сплати податків. Це підвищує податкові надходження та сприяє наповненню бюджету. Наприклад, у січні – лютому ДПС перевиконала встановлені показники надходжень на 22 млрд грн (+16,5 % до плану). Позитивну динаміку двох місяців плануємо зберегти і в березні», – наголосив Руслан Кравченко.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Сплата єдиного внеску для усіх ФОП є обовязковою

Саме з 1 січня 2025 року сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄВ) стає обов'язковою для всіх категорій ФОП, як на спрощеній, так і загальній системах оподаткування, а також для самозайнятих осіб, незалежно  від виду діяльності та отриманого доходу.

Варто нагадати. Призупиняється дія п. 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), згідно з яким фізичні особи підприємці звільнялися від сплати ЄВ за себе, з 1 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану та протягом 12 місяців після припинення або скасування воєнного стану. 

Мінімальний страховий внесок, розраховується як 22% від мінімальної заробітної плати (МЗП): 

8 000 грн * 22% = 1760 грн на місяць.

Також Законом встановлено, що у 2025 році розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску дорівнює двадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

Відповідно максимальна база нарахування ЄВ не може перевищувати 20 МЗП: 8000 грн*20=160 000 гривень.

Максимальний платіж: 160  000 грн * 22% = 35 200 грн на місяць.

Нагадаємо, роботодавці сплачують за найманого працівника 22% ЄВ від мінімальної зарплати та  8,41% ЄВ за працівника з інвалідністю.

Перші обов'язкові платежі за січень-березень 2025 року необхідно внести до 21 квітня 2025 року.

 

Варто знати. Право не сплачувати ЄВ за себе збережено для деяких категорій підприємців, зокрема:

- ФОП - особи із інвалідністю за умови наявності пенсійних або соціальних виплат.

- ФОП - пенсіонери за віком або за вислугу років.

- ФОП - наймані працівники, за яких ЄВ сплачує роботодавець (не менше 22% від мінімальної заробітної плати).

Мобілізовані підприємці на весь період служби (за умови подання підтверджуючих документів).

 

Довідково. Норма несплати ЄВ призупинена згідно з п.3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік».

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

На Тернопільщині власники елітних авто сплатили майже 1,4 млн грн транспортного податку

 

Власники елітних автомобілів у січні-лютому сплатили 1 млн 392,2 тис. грн транспортного податку. Місцеві бюджети отримали майже на 65% або на 547,6 тис. грн більше, ніж за два місяці минулого року.

Переважна більшість платників на Тернопільщині – юридичні особи, які забезпечили надходження в сумі 1 млн 149,7 тис. гривень. Водночас фізособи сплатили 242,5 тис. гривень.

Нагадаємо, що транспортний податок сплачують власники легкових автомобілів, які випущені не більше 5 років тому. Середньоринкова вартість таких автівок має становити понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2025 році – 3 млн гривень). Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування. 

Перелік моделей авто, що підпадають під транспортний податок у 2025 році, опубліковано на сайті Міністерства економіки України. 

Повідомлення про нараховану суму транспортного податку юридичним особам надходять у їхній електронний кабінет. Фізичним особам сформовані податкові повідомлення – рішення надсилають поштою за місцем податкової адреси. Якщо ж фізичні особи подавали заявку на листування з органами ДПС в електронному вигляді, їм нарахування надходять в електронний кабінет.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь