Новини ГУ ДПС у Тернопільській області
Коли створювати щоденні Z-звіти, якщо триває повітряна тривога
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Тобто діючим законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Разом з тим, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
Враховуючи викладене, наприклад, при оголошенні повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин (торговий зал). У випадку, якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО та/або ПРРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО та/або ПРРО.
Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чеку (щоденного Z-звіту).
Довідково. Правові засади застосування РРО та ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Підприємства Тернопільщини сплатили до бюджетів усіх рівнів майже
19,6 млн грн екоподатку
Упродовж перших двох місяців цього року платники Тернопільщини, що здійснюють викиди забруднюючих речовин, перерахували до бюджетів майже 19,6 млн грн екологічного податку. Порівняно з аналогічним періодом минулого року сума перерахованого екологічного податку зросла на більш ніж 5,3 млн гривень.
Із загальної суми платежу понад 5 млн грн було спрямовано до загального фонду державного бюджету та більш як 14,5 млн грн – до спеціальних фондів державного і місцевих бюджетів.
Нагадаємо, що платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання, які здійснюють:
– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
– скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;
– розміщення відходів;
– утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
– тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Детальну інформацію стосовно адміністрування екоподатку читайте у розділі Онлайн-навчання вебпорталу ДПС: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/ekologichniy-podatok
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Руслан Кравченко розповів про роботу ДПС для підтримки мобілізованих ФОП
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко розповів про заходи, які ДПС реалізовує для підтримки мобілізованих ФОП.
Питання, яке стосується оподаткування ФОП, порушив один із ветеранів під час зустрічі Голови ДПС із бізнесом Хмельниччини. В заході за участі начальника Хмельницької ОВА Сергія Тюріна та народного депутата Ігоря Марчука взяли участь понад 50 підприємців.
Для звільнення від оподаткування необхідно подати заяву та низку документів. Але для цього демобілізовані ФОП мають лише 10 днів.
«Встигнути в такий термін, як показала практика, вкрай важко. Вдячний нашому захиснику, що порушив це питання. Саме так — через діалог і підтримку одне одного — ми можемо реально допомагати тим, хто захищає країну. Щоб збільшити цей термін необхідні зміни до законодавства. Вже працюємо над цим з Мінфіном та Міноборони. Очікуватимемо і на оперативні рішення парламенту», – сказав Руслан Кравченко.
Він доручив також апарату ДПС невідкладно провести інвентаризацію подібних ситуацій, щоб максимально допомогти нашим захисникам.
«Ще одне проблемне питання. Маємо чимало звернень від родичів зниклих безвісти мобілізованих ФОП. Їхні ФОП продовжують отримувати податкові нарахування, накопичуються борги, блокуються рахунки. Це питання також опрацьовуємо в рамках наших пропозицій по змінах до законодавства. Бо механізму зупинки або скасування нарахувань немає, якщо звертається не сам підприємець», – сказав Голова ДПС.
Він зазначив, що питань від бізнесу багато. І ДПС прагне максимальної комунікації та реального вирішення його проблем.
Обговорили також низку інших важливих тем:
— система ризиків та блокування податкових накладних;
— перевірки;
— підтримка бізнесу в умовах війни;
— цифрові сервіси ДПС і прозорість адміністрування податків.
«Вдячний бізнесу за активність. Завдяки таким зустрічам бачимо, в яких напрямах маємо посилити роботу, щоб податкова була справжнім партнером для наших підприємців», – додав Голова ДПС.
Фізособа здає в оренду особисте майно: чи необхідно реєструватись ФОП
Варто пам’ятати. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності. Це передбачено ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України.
Оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) здійснюється відповідно до п. 170.1 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу України.
Якщо орендар є фізичною особою, яка не є самозайнятою особою, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.
Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і без реєстрації орендодавця фізичною особою – підприємцем.
Такий платник за результатами звітного податкового року зобов’язаний до 1 травня року, що настає за звітним, подати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку, податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій задекларувати суму отриманого доходу та визначити податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору.
Довідково. Більше інформації про особливості декларування доходів – у банері «Деклараційна кампанія 2025» (https://tr.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2025/informatsiyni-povidomlennya/).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області