Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 17.04.2025 11:51
Кількість переглядів: 64

Фото без опису

 

 

Чи включаються до витрат суми, передані на потреби ЗСУ, під час визначення фінансового результату до оподаткування?

Відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ), підприємства, що сплачують податок на прибуток, визначають оподатковуваний прибуток на основі фінансового результату (прибутку або збитку), розрахованого за правилами бухгалтерського обліку. Цей фінансовий результат може коригуватись (змінюватись) на певні суми згідно з вимогами ПКУ.

Для підприємств з доходом менше ніж 40 млн грн на рік (без урахування ПДВ та інших непрямих податків), є можливість не проводити такі коригування — за винятком окремих випадків, визначених законодавчо.

Так, якщо підприємство безоплатно передає кошти, товари, роботи чи послуги неприбутковим організаціям, ці витрати можуть вплинути на податковий результат. Зазвичай, якщо сума перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього року — її потрібно додавати до фінансового результату, збільшуючи суму, з якої сплачується податок.

Але є винятки, у зв’язку з введенням воєнного стану (з 24 лютого 2022 року), на період його дії діють особливі правила. Вони визначені в пункті 69.6 «Перехідних положень» ПКУ.

Саме платники податку на прибуток не повинні збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суму коштів чи вартості товарів, які були добровільно:

- передані Збройним Силам України, Нацгвардії, СБУ, Держприкордонслужбі та іншим військовим формуванням;

- надані як гуманітарна допомога (відповідно до законодавства);

- перераховані на рахунки, відкриті Національним банком України для підтримки оборони, безпеки та відновлення країни;

- надані закладам охорони здоров’я державної та комунальної форми власності.

Тобто, ці витрати можна враховувати у складі звичайних витрат згідно з бухгалтерським обліком і не коригувати фінансовий результат для цілей оподаткування.

Важливо. Ці правила діють лише на час воєнного стану. Після його завершення – діятимуть звичайні норми ПКУ.

Отож, суми коштів чи вартість товарів, які підприємства добровільно передали ЗСУ чи іншим держорганам для потреб оборони або як гуманітарну допомогу, не потрібно включати до оподатковуваного прибутку. Вони враховуються у витратах за правилами бухобліку.

 

 

 

 

Податковий календар на 18 квітня

                           18 квітня останній день сплати податків, зборів (платежів):

- фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування авансових платежів з військового збору за І квартал 2025 року, розрахованих самостійно згідно з фактичними даними обліку доходів і витрат;

- авансового внеску з військового збору за квітень 2025 року фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку першої, другої та четвертої груп;

- авансового внеску з єдиного податку за квітень 2025 року платниками єдиного податку першої та другої груп;

- фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб за І квартал 2025 року, розрахованих самостійно згідно з фактичними даними обліку доходів і витрат;

- авансового внеску з податку на доходи фізичних осіб за кожне місце роздрібної торгівлі пальним за квітень 2025 року фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним;

- авансового внеску з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним за квітень 2025 року підприємствами, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним.

 

Довідково. Для своєчасного подання звітності до Державної податкової служби України та сплати податків і зборів до бюджету України пропонуємо ознайомитись з інтерактивним Податковим календарем на квітень 2025 року, розміщеним на платформі Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/calendar (для зміни місяця використовуйте стрілку).

 

 

 

Чи включаються до витрат суми, передані на потреби ЗСУ, під час визначення фінансового результату до оподаткування?

Відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ), підприємства, що сплачують податок на прибуток, визначають оподатковуваний прибуток на основі фінансового результату (прибутку або збитку), розрахованого за правилами бухгалтерського обліку. Цей фінансовий результат може коригуватись (змінюватись) на певні суми згідно з вимогами ПКУ.

Для підприємств з доходом менше ніж 40 млн грн на рік (без урахування ПДВ та інших непрямих податків), є можливість не проводити такі коригування — за винятком окремих випадків, визначених законодавчо.

Так, якщо підприємство безоплатно передає кошти, товари, роботи чи послуги неприбутковим організаціям, ці витрати можуть вплинути на податковий результат. Зазвичай, якщо сума перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього року — її потрібно додавати до фінансового результату, збільшуючи суму, з якої сплачується податок.

Але є винятки, у зв’язку з введенням воєнного стану (з 24 лютого 2022 року), на період його дії діють особливі правила. Вони визначені в пункті 69.6 «Перехідних положень» ПКУ.

Саме платники податку на прибуток не повинні збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суму коштів чи вартості товарів, які були добровільно:

- передані Збройним Силам України, Нацгвардії, СБУ, Держприкордонслужбі та іншим військовим формуванням;

- надані як гуманітарна допомога (відповідно до законодавства);

- перераховані на рахунки, відкриті Національним банком України для підтримки оборони, безпеки та відновлення країни;

- надані закладам охорони здоров’я державної та комунальної форми власності.

Тобто, ці витрати можна враховувати у складі звичайних витрат згідно з бухгалтерським обліком і не коригувати фінансовий результат для цілей оподаткування.

Важливо. Ці правила діють лише на час воєнного стану. Після його завершення – діятимуть звичайні норми ПКУ.

Отож, суми коштів чи вартість товарів, які підприємства добровільно передали ЗСУ чи іншим держорганам для потреб оборони або як гуманітарну допомогу, не потрібно включати до оподатковуваного прибутку. Вони враховуються у витратах за правилами бухобліку.

 

 

 

 

Чи можуть ФОП платники єдиного податку зарахувати військовий збір, сплачений у 2024 році, на рахунок 2025 року?

Так, можуть.

Відповідно до Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці (ФОП), які перебувають на 1, 2, 3 або 4 групі єдиного податку, є платниками військового збору. Але платити його їм потрібно лише з 1 січня 2025 року – доки в Україні діє воєнний стан.

Нагадаємо, як сплачують військовий збір:

- ФОП 1, 2 і 4 групи платять військовий збір авансовими платежами щомісяця — не пізніше 20 числа поточного місяця. Вони також можуть заплатити одразу за кілька місяців або весь рік, але не далі, ніж до кінця 2025 року;

- ФОП 3 групи сплачують військовий збір протягом 10 днів після строку подання квартальної декларації.

Якщо ФОП уже заплатив військовий збір у 2024 році, ці кошти можна автоматично зарахувати в рахунок майбутніх платежів за 2025 рік.

Це відбувається без додаткових заяв – автоматично. Також ці суми потрібно буде відобразити у податковій декларації за відповідні звітні періоди 2025 року.

Отож, ФОПи на єдиному податку мають право автоматично зарахувати військовий збір, який вони сплатили у 2024 році, в рахунок своїх майбутніх зобов’язань у 2025 році.

 

 

 

 

Удвічі більше від плану: Тернопільщина суттєво збільшила надходження акцизу до держбюджету

Платники податків Тернопільщини продовжують сумлінно виконувати свої податкові зобов’язання та показувати високий рівень податкової культури. Упродовж січня-березня цього року до державного бюджету спрямовано 53,7 млн грн акцизного податку з вироблених в Україні товарів, що становить удвічі більше від запланованого (+26,5 млн грн до плану).

У розрізі надходжень:

- виробництво тютюнових виробів – 40,1 млн грн (74,7%);

- виробництво пива – 4,9 млн грн (9,1%),

- виготовлення горілчаної продукції – 4,8 млн грн (8,9%),

- виробництво спирту – 2,5 млн грн (4,7%),

- переобладнання транспортних засобів – 1,0 млн грн (1,9%),

- виготовлення виноробної продукції – 0,4 млн грн (0,7%).

Разом із тим, місцеві бюджети Тернопільщини отримали 30,3 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Зокрема:

- від продажу алкогольних напоїв – 21,2 млн грн (70%);

- від продажу пива – 9,1 млн грн (30%).

Окремо, ще 2,8 млн грн акцизного податку надійшло до місцевих бюджетів від реалізації тютюнових виробів, тютюну та замінників, а також рідин для електронних сигарет.

Наголошуємо! Сума акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, сплаченого до місцевих бюджетів, відображається у фіскальному чеку.

Кожен фіскальний чек за підакцизний товар – це не просто підтвердження покупки, а реальний внесок у розвиток вашої громади. Адже акциз з роздрібного продажу залишається на місцях і йде на фінансування шкіл, лікарень, доріг, інфраструктури.

Натомість нелегальна продукція – це ризики для здоров’я та підтримка тіньової економіки.

Пам’ятайте: не видали чек – не сплатили податок, а отже – громада недоотримала кошти.

 

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь