Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 24.04.2025 14:35
Кількість переглядів: 69

Фото без опису

 

 

Чи треба вказувати у податковій накладній знижки або надбавки до ціни?

Варто зазначити, що знижки та надбавки в окремих рядках податкової накладної не зазначаються.

Вони просто впливають на загальну ціну постачання і відповідно змінюють базу оподаткування:

  • якщо продавець надає знижку — база оподаткування зменшується;
  • якщо встановлюється надбавка — база оподаткування збільшується.

Згідно з Податковим кодексом України, база оподаткування визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, ПДВ та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

У податковій накладній обов’язково вказуються:

- ціна постачання (без ПДВ),

- загальна сума з ПДВ.

Податкова накладна оформлюється в електронному вигляді на дату виникнення податкового зобов’язання і реєструється в ЄРПН.

 

 

 

 

Як перевірити, чи сплачені податки

Електронний кабінет платника податків забезпечує можливість перегляду актуальної інформації про стан розрахунків з бюджетами в розрізі платежів, а також проведення звірки розрахунків платника та одержання документа, що підтверджує стан розрахунків в електронному вигляді без відвідування контролюючого органу.

У меню «Стан розрахунків з бюджетом» платники мають доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів, де забезпечена можливість здійснення сплати податків, зборів, платежів та єдиного соціального внеску, скориставшись будь-якою із запропонованих платіжних систем та/або методів сплати.

На сьогодні витяг щодо стану розрахунків можна сформувати за кожний рік окремо починаючи з 2013 року та в розрізі податків та зборів автоматично з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадовою особою контролюючого органу, а також розрахувати пеню на день подання запиту. Для проведення звірки такий запит надсилається до контролюючого органу за місцем реєстрації та інформація формується за всіма регіонами (територіальними громадами, до яких сплачуються податки, збори платежі).

Мобільний застосунок «Моя податкова» надає доступ платникам податків (фізичним особам) до інформації’ про стан розрахунків з бюджетом у розділі послуг та податковий борг у розділі «Moї дані».

 

 

 

 

Як суб’єкт господарювання може зберігати Z-звіт у «ПРРО ДПС»

Відповідно до пункту 6 глави 4 розділу II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (зі змінами), суб’єкт господарювання (СГ) зобов’язаний зберігати щоденні фіскальні звітні чеки (тобто Z-звіти) у паперовій та/або електронній формі протягом строку, передбаченого пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України.

Нагадуємо. Пункт 44.3 ст. 44 ПКУ вимагає зберігати документи, пов’язані з обліком та звітністю, не менше 1095 днів (3 роки) з дня подання податкової звітності, для якої використовувались ці документи.

Спосіб зберігання Z-звітів має забезпечувати їх візуальний перегляд, особливо під час перевірки, щоб можна було підтвердити факт оприбуткування готівки та повний облік усіх розрахункових операцій.

Кожен щоденний Z-звіт автоматично зберігається в «Журналі операцій» ПРРО.

Як зберегти Z-звіт у новій версії «ПРРО ДПС» для Windows (з 01.03.2025)?

Якщо використовується оновлена версія «ПРРО ДПС» для операційної системи Windows, то для збереження Z-звіту в електронному вигляді можна скористатись такою інструкцією:

- у програмі «ПРРО ДПС» відкрити щоденний Z-звіт;

- натиснути «Друк»;

- у списку принтерів вибрати «Microsoft Print to PDF»;

- програма запропонує вибрати місце для збереження файлу;

- назвати файл і зберегти його у форматі PDF.

Таким чином, Z-звіт буде збережений у вигляді електронного документа, який легко переглянути та пред’явити у разі перевірки.

 

 

 

 

Чесний бізнес починається з чеку: на Тернопільщині зареєстровано понад 18 тисяч касових апаратів

Здійснення підприємницької діяльності передбачає дотримання норм законодавства, серед яких – обов’язкове використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО).

Застосування касових апаратів є важливою складовою прозорої господарської діяльності, що сприяє рівним умовам для всіх учасників ринку та забезпечує захист прав споживачів.

На Тернопільщині станом на початок квітня цього року представниками бізнесу зареєстровано 18 255 реєстраторів розрахункових операцій. Зокрема:

- 3 995 класичних РРО, які використовують 2 879 суб’єктів господарювання;

- 14 260 програмних РРО (ПРРО) зареєстровано у 10 078 підприємців.

Сучасні програмні рішення поступово набувають популярності завдяки своїй зручності та доступності. Так, лише за перший квартал цього року на Тернопільщині зареєстровано 1 277 нових ПРРО.

Наголошуємо! Використання касових апаратів під час проведення розрахунків з клієнтами – це важливий крок до прозорості розрахункових операцій, належного обліку товарообігу, захисту прав споживачів та наповнення державного бюджету.

Видача фіскального чека підтверджує легальність покупки, забезпечує можливість обміну чи повернення товару, а також формує довіру між бізнесом і споживачем.

Для покупця отриманий фіскальний чек – це гарантія, що:

- товар чи послуга придбані відповідно до законодавства;

- у разі потреби можна захистити свої права;

- кошти, сплачені за покупку, сприяють розвитку економіки регіону та держави за рахунок сплачених податків.

Дотримання законодавчих вимог щодо застосування РРО/ПРРО – це не лише обов’язок, але й свідомий вибір на користь прозорості, чесності та стабільності.

 

 

 

 

Податківці виявили нелегальну АЗС на Тернопільщині

Податкова служба продовжує посилено контролювати ринок підакцизної продукції. Особлива увага приділяється виявленню і запобіганню незаконній діяльності у сфері торгівлі пальним, алкоголем і тютюновими виробами. Такий контроль є частиною системної боротьби з тіньовим бізнесом, який завдає шкоди державному бюджету, створює ризики для безпеки громадян та ставить легальний бізнес у нерівні умови конкуренції.

Нещодавно працівники управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Тернопільській області провели перевірку автозаправної станції в одному з міст на Тернопільщині. Перевіркою встановлено, що суб’єкт господарювання здійснював реалізацію скрапленого газу без відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Для фіксації порушення також було здійснено виклик на лінію «102».

Як наслідок виявлених порушень до підприємця застосовано штрафні санкції в розмірі 365 тисяч гривень.

ДПС наголошує: продаж пального без ліцензії – це не лише порушення податкового законодавства, а й потенційна загроза безпеці громадян.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь