Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 01.05.2025 11:35
Кількість переглядів: 27

Фото без опису

 

 

 

  Змінив бізнес – зміни й запис! Скільки часу має ФОП третьої групи, щоб оновити реєстр ЄП після зміни діяльності?

Бути платником єдиного податку – це зручно, але потрібно пам’ятати, що інформація про субєкта господарювання повинна бути актуальною. Всі дані – наприклад: ім’я, податкова адреса, місце ведення діяльності, обрана група, ставка податку та види діяльності – вносяться до спеціального реєстру. Це передбачено Податковим кодексом України (ПКУ).

Якщо щось змінюється – наприклад, якщо змінили адресу або почали займатись новим видом бізнесу – це треба офіційно оновити. Для цього необхідно подати заяву про зміну видів господарської діяльності.

Якщо відбулася зміна податкової адреси чи місця провадження господарської діяльності, заява подається платниками єдиного податку третьої групи не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни. Наприклад, якщо відкрили новий напрям діяльності у квітні, то до 30 червня цю інформацію потрібно оновити.

Важливо. При здійсненні видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку (крім платників єдиного податку третьої групи – електронних резидентів (е-резидентів)), платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності. Скажімо, платник єдиного податку займається роздрібною торгівлею, а потім ще й почав займатися наданням рекламних послуг, але не вніс цю інформацію до реєстру – це розцінюється як порушення.

А якщо контролюючий орган під час перевірки визначить, що порушено правила перебування на єдиному податку (наприклад, діяльність незареєстрованими видами діяльності чи порушено встановлені ліміти для перебування на обраній групі), то зможуть виключити з реєстру платників єдиного податку. У такому разі повернутися назад на спрощену систему можна буде не раніше, ніж через чотири квартали – тобто фактично через рік.

Щоб уникнути непорозумінь, завжди своєчасно оновлюйте інформацію про себе як підприємця. Змінили адресу, розширили бізнес або просто щось уточнили – краще одразу подайте заяву й не ризикуйте втратою спрощеного режиму.

 

Варто нагадати, що 12 травня 2025 року – останній день подання звітності:

- податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи  підприємця за I квартал 2025 року платниками, віднесеними до третьої групи;

- податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за I квартал 2025 року.

 

 

 

 

Податки онлайн: швидко та зручно

Платники податків, які подають звітність в електронному вигляді або вже пройшли електронну ідентифікацію в Електронному кабінеті, можуть отримувати офіційні документи від податкової онлайн, зокрема податкові вимоги про сплату заборгованості.

Щоб скористатися цією можливістю, потрібно подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет. У такому разі податкова надсилатиме документи в електронному вигляді одразу в кабінет та повідомлятиме про це на електронну пошту.

Це дозволяє:

- швидко отримувати податкову інформацію;

- оперативно реагувати на вимоги.

Не зволікайте – перейдіть на сучасний формат комунікації з податковою вже сьогодні!

 

 

 

 

Продаж товарів чи послуг через інтернет: чи використовувати касовий апарат

В Україні правила використання касових апаратів (РРО або ПРРО – програмних РРО) регулюються Податковим кодексом України та Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Якщо підприємець продає товари або надає послуги і отримує за це гроші (готівкою або банківською карткою), він повинен видати покупцю чек – або паперовий, або електронний. Це стосується і операцій, зроблених через інтернет. Чек має містити всі дані про покупку, і його можна показати на екрані або надіслати на email чи в SMS.

Довідково. Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13.

Є ще окремий Закон про електронну комерцію (Закон України від 03 вересня 2015 року № 675-VIII «Про електрону комерцію»). Він визначає, що продажі через інтернет, де покупець бачить товар лише на екрані, – це теж продаж. І якщо покупець платить за товар онлайн, продавець обов’язково має видати йому чек, який підтверджує факт продажу, а не просто підтвердження платежу.

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування 1 групи, не зобов’язані використовувати РРО/ПРРО.

Якщо покупець розраховується карткою через термінал чи онлайн, то йому можуть дати банківську квитанцію. Але вона не є офіційним касовим чеком і не замінює його. Це лише підтвердження переказу коштів, а не продажу товару.

Якщо товар чи послуга передаються покупцю лише онлайн і неможливо визначити місце розрахунку (наприклад, купівля електронної книги чи програми), тоді РРО можна не використовувати.

У всіх інших випадках – коли товар або послугу фактично передають споживачу – РРО/ПРРО обов’язковий.

Більш детально про інтернет-торгівлю йдеться за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/886005.html.

 

 

 

 

Руслан Кравченко: ДПС перевиконала план надходжень за квітень на 10,2 млрд грн, за чотири місяці цього року – на понад 46 млрд гривень

Державна податкова служба демонструє стабільне перевиконання плану надходжень. У квітні, станом на 19:00 30.04.2025, ще +10,2 млрд грн. Чотири місяці завершили із солідним перевиконанням – на 46,2 млрд грн (+13,1 % до плану Мінфіну). Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у Telegram-каналі.

«У квітні до загального фонду держбюджету по платежах, які контролює ДПС, надійшло понад 83 млрд грн (+14 % до плану, +37,2 % до квітня 2024 року)», – зазначив він. 

Головні показники квітня: 

- ПДФО: 29,7 млрд грн (+18,6 % до плану)  

- ПДВ: 27,4 млрд грн  (+6 %)

- Податок на прибуток: 5,6 млрд грн (+77,5 %)

- Акциз з вироблених та ввезених товарів: 15,7 млрд (+11,4 %)

Відшкодування ПДВ:

Четвертий місяць позитивна динаміка. У квітні відшкодовано 13 млрд грн. За січень – квітень сума становить понад 55 млрд грн (+24,2 % до показника 2024 року).

Показники січня – квітня 2025 року:   

- Надходження: 398,2 млрд грн

- Перевиконання плану: +46,2 млрд грн

- Перевиконання показника січня – квітня 2024 року: +16,9 %

«Накопичили суттєвий фінансовий резерв. Завдяки системній роботі, підвищенню добровільної сплати податків та покращенню адміністрування маємо додатковий обсяг для фінансування важливих видатків», – додав Голова ДПС.

 

 

 

 

 

Понад 28 тисяч адмінпослуг – від податкової служби Тернопільщини: за чим найчастіше зверталися платники?

Упродовж першого кварталу 2025 року фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області надали громадянам 28 147 адміністративних послуг.

Найбільше звернень традиційно стосувалося оформлення картки платника податків, а також внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) реєстраційного номера облікової картки платника податків із Державного реєстру фізичних осіб. Таку послугу за три місяці отримали 11 278 осіб – це понад 40% від загальної кількості наданих послуг.

Також популярними серед платників були:

- надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми та джерела отриманих доходів і утриманих податків – 5 292 послуги;

- видача витягів із реєстру платників єдиного податку – 2 664 послуги;

- оформлення довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом – 1 692 послуги.

Нагадуємо, що адміністративні послуги надаються в Центрах обслуговування платників Тернопільської, Кременецької та Чортківської ДПІ, а також у чотирьох точках доступу в межах області.

Перелік послуг, адреси ЦОП, їх контакти та графік роботи доступні на сайті ГУ ДПС в області за посиланням: https://tr.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/

 

 

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь