Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 02.06.2025 14:26
Кількість переглядів: 12

Фото без опису

 

 

 

Новий керівник чи бухгалтер? Подаємо 1-ОПП

Юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані повідомляти податкову про зміни у своїх облікових даних. Це стосується, зокрема, зміни керівника або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського чи податкового обліку.

Такі зміни регулюються п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України та розділом IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011 року.

Якщо змінюється головний бухгалтер або інша відповідальна особа, потрібно протягом 10 календарних днів подати Заяву за формою № 1-ОПП з відповідною позначкою, наприклад:

- «Зміна відповідальних осіб: керівника»;

- «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Заяву можна подати в електронному вигляді, використовуючи кваліфікований електронний підпис, через електронні сервіси, відповідно до законів «Про електронні документи» та «Про електронні довірчі послуги».

У випадках, коли зміни стосуються керівника, і така інформація оновлюється в Єдиному державному реєстрі (ЄДР), податкова отримує ці дані автоматично. На підставі цього податкова служба оновлює відповідні дані в Єдиному банку даних юридичних осіб. Однак, якщо попередній керівник залишається бухгалтером, це потрібно додатково вказати шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП.

Також оновлення інформації про відповідальних осіб може відбуватись автоматично, якщо юридична особа подала реєстраційну заяву платника ПДВ і її прийнято. У такому випадку подання додаткової заяви за формою № 1-ОПП не потрібно.

Основне:

  • Зміни щодо керівника оновлюються автоматично на підставі даних з ЄДР.
  • Зміни щодо бухгалтера або іншої відповідальної особи – вимагають подання заяви ф. № 1-ОПП або можуть бути враховані через ПДВ-заяву.
  • Строк подання – 10 днів з моменту зміни.
  • Подання можливе в електронному вигляді.

Це дозволяє підтримувати облікові дані в актуальному стані та уникати порушень облікової дисципліни перед податковими органами.

 

 

Як оформити коригування, якщо покупець став платником ПДВ після покупки

Відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ), операції з постачання товарів або послуг, які здійснюються на митній території України, підлягають оподаткуванню податком на додану вартість (ПДВ). Це передбачено пунктом 185.1 статті 185 ПКУ. Тобто, якщо продавець реалізує товари чи надає послуги в межах України, такі операції вважаються об'єктом оподаткування ПДВ.

Момент виникнення податкових зобов’язань визначається за правилом «першої події». Як зазначено в пункті 187.1 статті 187 ПКУ, податкове зобов’язання виникає або на дату отримання оплати (зарахування коштів на рахунок, у касу або електронний гаманець), або на дату фактичного постачання товару чи оформлення документа про надання послуги – залежно від того, що сталося раніше.

У випадках, коли змінюється сума компенсації вартості товарів або послуг, а покупець на момент постачання не був платником ПДВ, зменшити податкові зобов’язання продавець може лише тоді, коли відбувається реальне повернення товару у його власність і покупцеві повертаються всі кошти. Це також стосується ситуацій із заміною неякісного товару або переглядом ціни згідно із законом чи умовами договору. Такі положення передбачено в пункті 192.2 статті 192 ПКУ.

Для оформлення таких змін постачальник складає розрахунок коригування до податкової накладної. Це робиться за затвердженою формою, згідно з додатком 2 до податкової накладної. У документі потрібно вказати дату та номер первинної накладної, до якої вносяться зміни. Порядок оформлення та реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) аналогічний процедурі складання самої податкової накладної.

При постачанні товарів або послуг покупцю, який не є платником ПДВ, у податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» вказується слово «Неплатник», а в полі з індивідуальним податковим номером – умовне значення «100000000000». Рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється. У лівій верхній частині документа проставляється відмітка «Х» і зазначається причина «02» – тобто складено на постачання неплатнику податку.

Незалежно від того, чи отримує покупець копію коригування, документ обов’язково підлягає реєстрації в ЄРПН самим постачальником, якщо для цього є законні підстави. Це закріплено в пункті 26 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну №1307.

Таким чином, у випадках змін вартості або повернення товару важливо не лише правильно нарахувати ПДВ, а й відповідно оформити всю супровідну документацію, щоб уникнути податкових ризиків і непорозумінь з контролюючими органами.

 

 

 

 

Руслан Кравченко: ДПС перевиконала план надходжень за 5 місяців – на понад 51,6 млрд гривень

Травень завершили з перевиконанням плану надходжень – +5,2 млрд грн до загального фонду держбюджету (станом на 19:00 30 травня). За 5 місяців понад план надійшло 51,6 млрд грн (+11,0 % до плану). Про це в Telegram-каналі повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко.

Загалом у травні 2025 року до загального фонду держбюджету по платежах, які контролює ДПС, надійшло 121,9 млрд грн (+21,9 % до травня 2024 року).

Основні показники за травень:

ПДФО – 30,3 млрд грн (+10,7 % до плану);

податок на прибуток підприємств  – 45,4 млрд грн (+5,2 % до плану);

акциз з вироблених та ввезених товарів – 15,3 млрд грн (+3,3 % до плану).

Стабільно відшкодовуємо ПДВ:

15,5 млрд грн – відшкодовано у травні;

70,9 млрд грн – відшкодовано за 5 місяців 2025 року;

+23,8 % (13,6 млрд грн) –до факту січня-травня 2024 року.

Надходження січня-травня 2025 року:

520,3 млрд грн — надходження до загального фонду держбюджету    

- 18,1 % (79,8 млрд грн) – до факту надходжень за січень – травень 2024 року.

«Стабільне перевиконання плану надходжень – результат спільної роботи з платниками податків. Завдання ДПС – не лише якісно адмініструвати податки, а і підвищити рівень довіри платників до Служби», – наголосив Руслан Кравченко.

 

 

 

 

Цифрова зручність, що економить час: майже 11 тисяч електронних підписів видано на Тернопільщині з початку року

У Тернопільській області дедалі більше людей переходять на цифрову взаємодію з державою. Так, за 5 місяців цього року фахівці відділу реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Тернопільській області вже надали 10 786 сертифікатів електронного підпису. Це на 3 тисячі більше, ніж торік за аналогічний період, що свідчить про активне впровадження цифрових рішень та зростання довіри до електронних послуг серед жителів регіону.

Цей цифровий ключ відкриває чимало можливостей: підписувати документи онлайн, користуватися державними порталами, працювати в Електронному кабінеті платника податків чи мобільному застосунку «Моя податкова».

Щоб отримати електронний підпис, достатньо підготувати необхідні документи, мати носій для запису ключа (флешку, чи диск) та завітати до одного з пунктів реєстрації в області:

- м. Тернопіль, вул. Білецька, 1, Центр обслуговування платників, каб. 122;

- м. Чортків, вул. Шевченка, 23, Чортківська ДПІ.

Ознайомитися з умовами надання кваліфікованих електронних довірчих послуг включно з переліком документів, можна на сайті ca.tax.gov.ua.

Цифровий підпис – це не лише зручність, а й впевнений і швидкий крок до електронної держави.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь