Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 20.06.2025 14:20
Кількість переглядів: 67

Фото без опису

 

 

 

Зміни у звітності для підприємств: як враховуватимуться витрати на неправомірну вигоду

13 червня 2025 року набрали чинності нові правила подання декларації з податку на прибуток підприємств. Зміни затвердило Міністерство фінансів наказом № 215, і вони пов’язані з імплементацією міжнародних рекомендацій щодо протидії підкупу іноземних посадових осіб у бізнесі. В основі цих змін – Закон України від 04.12.2024 № 4112-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо врахування положень Рекомендацій Ради Організації економічного співробітництва та розвитку стосовно податкових заходів для подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях», який оновив Податковий кодекс України.

Головна мета нововведень – заборонити компаніям враховувати у своїх витратах ті, що пов’язані з наданням хабарів, зокрема іноземним службовим особам. Такі витрати більше не зменшуватимуть податкове зобов’язання, а навпаки – збільшуватимуть його. Якщо податкова виявить, що підприємство приховало подібні витрати, компанія повинна буде внести зміни до декларації і сплатити додатковий податок, а також штраф – 9% при швидкому виправленні і 18%, якщо зробити це пізніше.

У випадках, коли є підозра на корупційні операції, податкова служба зобов’язана інформувати про це Національне антикорупційне бюро (НАБУ) і повідомити самого платника податку. У зв’язку з цим форма декларації з податку на прибуток була доповнена новими рядками – для відображення додаткових витрат, штрафів і збільшеного прибутку, який підлягає оподаткуванню. Окремі зміни передбачено і для резидентів «Дія Сіті» – компаній, які працюють у межах спеціального податкового режиму.

Також уточнено порядок, за яким компанія має показувати ці дані в декларації. Наприклад, передбачено окремі рядки для витрат, визнаних самим платником, і для тих, які встановлює податкова після перевірки. Для останніх випадків передбачено, що саме контролюючий орган здійснює відповідне коригування фінансового результату.

Застосовуватимуться ці правила лише після того, як НАБУ оприлюднить на своєму офіційному сайті перелік ознак, що можуть вказувати на підкуп, і після затвердження відповідного порядку виявлення таких фактів. Таким чином, зміни ще не працюють на практиці, але готують систему до впровадження контролю за податковими зловживаннями у сфері міжнародної корупції.

Ці оновлення мають на меті підвищення прозорості ведення бізнесу та унеможливлення зловживань у частині витрат, пов’язаних із неправомірними вигодами.

Більш детально про це йдеться у листі ДПС України від 17.06.2025 №15357/7/99-00-21-02-01-07.

 

 

 

 

Податкові преференції для сумлінних платників під час воєнного стану

Відповідно до підпункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПКУ), на час дії воєнного стану (введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та затвердженого Законом № 2102-IX), а також до 31 грудня року, коли його буде скасовано або припинено, для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства передбачено особливості податкового адміністрування.

Що це означає?

Органи, що здійснюють податкове адміністрування (відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), застосовують до таких платників окремий порядок взаємодії, який включає:

  • особливості проведення перевірок;
  • підхід до адміністрування податків, зборів і платежів;
  • пріоритетне використання електронних сервісів для комунікації.

Як дізнатися, чи ви в Переліку?

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (тобто ДПС), повідомляє платника податків про включення або виключення з Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання шляхом надсилання інформаційного повідомлення через електронний кабінет платника.

Це передбачено підпунктом 69.41.5 п. 69.41 ПКУ, а також пунктом 2 розділу VI Порядку формування та оприлюднення Переліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 07.10.2024 № 495.

Повідомлення надсилається не пізніше ніж через 5 робочих днів після затвердження чергового Переліку платників. Форми таких повідомлень затверджені у додатках 2 та 3 до вказаного Порядку.

Довідково: Участь у Переліку не є обов’язковою, але дає переваги в умовах воєнного стану – у вигляді спрощеного та лояльнішого адміністрування.

 

 

 

 

Реєстрація майна та місць діяльності у податковій: що потрібно знати платнику

Усі підприємства та підприємці повинні повідомляти податкову про своє місцезнаходження, майно та інші об’єкти, які стосуються сплати податків. Це передбачено п. 63.3 ст. 63 Податковим кодексом України та порядком обліку платників податків (Порядок обліку платників податків і зборів, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588).

Контролюючий орган реєструє платника не лише за його основною адресою (де зареєстрована компанія або проживає ФОП), а й за місцем розташування майна, приміщень, складів, магазинів, транспортних засобів – тобто всіх об’єктів, які стосуються податків.

Для цього платник податків подає до податкової спеціальну заяву за формою № 20-ОПП. У ній вказується:

  • що саме є об’єктом (приміщення, транспорт тощо),
  • де це розташовано,
  • кому належить (власне чи орендоване).

Цю заяву потрібно подати не пізніше ніж через 10 робочих днів з моменту створення або набуття права на об’єкт – наприклад, після купівлі автомобіля чи оренди складу.

Якщо об’єктів багато, можна об’єднувати подібні дані. Наприклад, якщо у підприємства є кілька однакових авто, їх можна подати узагальнено – із зазначенням кількості. Але це не стосується майна, яке підлягає державній реєстрації (наприклад, нерухомості або авто з індивідуальним реєстраційним номером) – для нього інформацію потрібно подавати окремо по кожному.

Порушення строків подання цієї інформації тягне за собою штраф:

  • 1020 гривень – за перше порушення,
  • 2040 гривень – якщо порушення не виправлено або повторюється протягом року.

Наприклад, якщо підприємець подасть одну заяву одразу на кілька автомобілів, придбаних у різні роки, – це все одно буде вважатися порушенням строку подання для кожного авто окремо.

Отже, подання форми 20-ОПП – обов’язкова та важлива процедура, яка допомагає вести облік усіх об’єктів, пов’язаних із підприємницькою діяльністю, і контролювати повноту сплати податків.

 

 

 

 

Шахрайство під прикриттям допомоги армії: будьте обачні!

Головне управління ДПС у Тернопільській області застерігає платників податків від спроб шахрайства, які маскуються під ініціативи підтримки Збройних Сил України.

Податкова служба не розсилає листів і повідомлень із проханням перерахувати одноразову «фінансову допомогу» на потреби ЗСУ, не надсилає реквізитів нібито «офіційних» рахунків і не збирає кошти поза межами встановленого законодавством порядку.

Будьте пильні! Якщо ви отримали повідомлення, лист чи дзвінок з подібним проханням – не перераховуйте кошти! Це – шахрайство.

У таких випадках просимо:

  • негайно звертатися до правоохоронних органів,
  • повідомити ДПС будь-яким зручним способом.

Просимо максимально поширити це застереження серед колег, партнерів і знайомих, щоб жоден платник не став жертвою зловмисників.

Разом – сильніші!

Справжня підтримка армії – це сумлінна сплата податків!

 

 

 

 

Тернопільщина забезпечила до бюджету 70,5 млн грн акцизу

За січень-травень 2025 року платники Тернопільщини суттєво наростили сплату акцизного податку.

До державного бюджету з вироблених в Україні підакцизних товарів надійшло 70,5 млн грн, що майже удвічі більше від прогнозного показника (очікувалось 41,7 млн грн).

Основні джерела надходжень:

  • тютюнові вироби – 46,9 млн грн (66,5%);
  • пиво – 9,3 млн грн (13,2%);
  • горілчана продукція – 8,3 млн грн (11,8%);
  • спирт – 3,2 млн грн;
  • виноробна продукція – 0,6 млн грн;
  • переобладнання транспорту – 2,2 млн гривень.

Крім того, від роздрібного продажу підакцизних товарів надійшло 50,1 млн грн, що також перевищило очікуваний показник (48,1 млн грн) на 2 млн гривень.

Із них:

  • алкогольні напої – 34,8 млн грн (69,5%);
  • пиво – 15,3 млн грн (30,5%).

З початку року надходження акцизного податку з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України  (код бюджетної класифікації 14040100), склали 4,7 млн гривень.

Такі цифри – результат ефективного адміністрування, налагодженої співпраці з бізнесом і сумлінності платників. Акцизний податок – важливе джерело наповнення бюджету, особливо в умовах воєнного часу.

Дякуємо кожному, хто чесно платить податки – ви допомагаєте Україні!

 

 

 

 

Реальність господарських операцій у Таблиці даних: як правильно подати пояснення до ДПС

Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення), платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою.

Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку зупинення).

У поясненні зазначається специфіка господарської діяльності, яка підтверджує реальність здійснення платником господарських операцій, відображених в таблиці даних, в якому, зокрема, зазначається:

назва підприємства;

реєстраційні дані коротко;

основний вид діяльності;

специфіка діяльності (суть господарської діяльності) та обґрунтування необхідності використання таблиці даних платника ПДВ;

наймані працівники, задіяні у господарській діяльності (сезонні працівники тощо);

наявність ліцензій / дозвільних документів / допусків необхідних для здійснення діяльності (у разі необхідності);

основні фонди/ засоби, матеріальні активи, транспортні засоби, земельні угіддя тощо, які використовуються в діяльності на правах власності чи оренди, які повинні бути відображені у формі 20-ОПП, податковій та фінансовій звітності платника.

Пояснення подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка довільного формату, код форми якого J/F13601.

 

 

 

П’ять ключових галузей Тернопільщини забезпечили майже 70% надходжень до зведеного бюджету

У січні-травні 2025 року підприємства провідних галузей економіки Тернопільської області спрямували до зведеного бюджету 5 мільярдів 652,1 мільйона гривень податків і зборів. Це становить 69,6% загального обсягу надходжень за відповідний період.

Найбільші суми забезпечили:

  • Оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспорту – 1 млрд 399,7 млн грн (на 342,6 млн грн або 32,4% більше, ніж торік; частка – 17,2%);
  • Державне управління, оборона, соціальне страхування – 1 млрд 342,4 млн грн (частка – 16,5% у загальній сумі надходжень);
  • Переробна промисловість – 1 млрд 211,3 млн грн (зростання на 370,7 млн грн або 44,1%; частка – 14,9%);
  • Сільське, лісове та рибне господарство – 1 млрд 199,1 млн грн (на 324,3 млн грн або 37,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року; частка – 14,8%);
  • Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність – 499,7 млн грн (перевищення минулорічного показника на 56,3 млн грн або 12,7%; частка – 6,2%).

Попри виклики воєнного часу, бізнес Тернопільщини демонструє стабільність і відповідальність. Надходження до бюджетів – це реальна підтримка оборони, соціального сектору та економічного розвитку країни. Дякуємо кожному сумлінному платнику податків за вагомий внесок у фінансову стійкість держави.

 

Фото без опису

 

 

 

Як перевірити правильність нарахування плати за землю

Відповідно до Податкового кодексу України, плата за землю – це обов’язковий податок на майно. Вона може бути у вигляді земельного податку або орендної плати за землі державної чи комунальної власності.

Фізичні особи, які сплачують плату за землю, мають право звернутися до податкового органу (письмово або електронно) для звірки даних. Це можна зробити за місцем реєстрації або за місцем розташування земельної ділянки, зокрема паю.

Під час звірки перевіряється:

  • площа і кількість ділянок (паїв), які належать або використовуються;
  • право на пільгу зі сплати податку;
  • ставка податку;
  • сума нарахованої плати за землю.

Якщо виявлено розбіжності між інформацією податкової та документами платника (наприклад, правовстановлюючі документи, пільги, зміни ставки податку), контролюючий орган протягом 10 робочих днів проводить перерахунок і надсилає нове податкове повідомлення-рішення. Старе повідомлення вважається скасованим.

Якщо у платника кілька ділянок або паїв, він може звернутися до будь-якої податкової за місцем реєстрації або місцем розташування будь-якої з ділянок.

Також фізичні особи можуть переглянути свої податкові повідомлення:

  • у розділі «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету https://cabinet.tax.gov.ua;
  • через вебпортал ДПС.

Звернення на звірку можна подати також через Електронний кабінет (розділ «Листування з ДПС»), надіславши відповідні документи до Головних управлінь ДПС в областях або ДПС м. Києва.

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

Закон – один для всіх: як податкова Тернопільщини допомагає зменшити борги та наповнювати бюджет

У складних умовах воєнного часу податкова служба продовжує забезпечувати стабільність наповнення бюджетів. Одна з важливих ділянок цієї роботи – законна і виважена робота з податковим боргом.

Відповідно до Податкового кодексу України, у разі несплати узгодженого податкового зобов’язання в установлені строки така сума вважається податковим боргом. Якщо добровільне погашення не відбувається, контролюючий орган має право застосовувати судові механізми стягнення податкового боргу.

У січні-травні 2025 року фахівцями Головного управління ДПС у Тернопільській області подано позовів про стягнення боргу з фізичних осіб та підприємців в кількості 242 позови на суму 15,3 млн гривень. За 101 справою суди ухвалили рішення на користь податкової служби – це 7 млн грн потенційних надходжень до бюджету. У 39 випадках боржники погасили заборгованість під час розгляду справ – ще 1,2 млн гривень. 99 справ на суму майже 6,9 млн грн ще перебувають у судах.

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області наголошують, що звернення до суду – не покарання, а законний інструмент, який застосовується тоді, коли вичерпано інші можливості. Ми завжди готові до діалогу з платниками, однак захист інтересів держави і громад – наш безумовний обов’язок.

При цьому податкова служба постійно наголошує: платник має право звернутися за розстроченням податкового боргу, оскаржити рішення або отримати безоплатну консультацію щодо шляхів вирішення ситуації.

Партнерство, а не протистояння – головний принцип, якого дотримується податкова служба Тернопільщини у роботі з боржниками, а виконання законодавчих норм щодо сплати податків залишається пріоритетним.

 

 

 

 

 

Електронні фіскальні документи: як бізнесу дотримуватись вимог Закону № 265

Варто нагадати, що правові засади використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних РРО (ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та підзаконними нормативними актами.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (в тому числі з використанням електронних платіжних засобів), зобов’язані:

  • Проводити всі розрахунки на повну суму покупки або послуги через зареєстрований РРО або ПРРО у фіскальному режимі, створюючи відповідні розрахункові документи в паперовій або електронній формі.
  • Надавати покупцю/клієнту розрахунковий документ встановленої форми – у паперовому вигляді, через QR-код або надсиланням електронного документа на e-mail чи телефон.
  • Щоденно створювати фіскальні звітні чеки (крім автоматів з продажу товарів).
  • Формувати контрольні стрічки в електронній або паперовій формі й зберігати їх:
    • на РРО – протягом 3 років;
    • на ПРРО (у режимі офлайн) – до моменту передачі відповідних документів на фіскальний сервер.
  • Здійснювати програмування підакцизних товарів (алкоголь, тютюн) із зазначенням коду товару, назви, ціни, кількості, а також штрихового коду акцизної марки.

Довідково. Контрольна стрічка – це копії фіскальних документів, створених РРО або ПРРО:

  • у паперовому або електронному форматі;
  • із збереженням цифрового ланцюга;
  • у ПРРО ці стрічки зберігаються в період відсутності зв’язку й передаються до фіскального сервера після його відновлення.

Суб’єкти господарювання зобов’язані:

Передавати електронні копії розрахункових документів і звітів до фіскального сервера ДПС через дротові або бездротові канали зв’язку. Ці дані збираються в Системі обліку даних РРО (СОД РРО) – спеціальній інформаційній системі, яка перевіряє справжність чеків.

Згідно з Порядком, затвердженим наказом Мінфіну № 547 від 14.06.2016, РРО повинен бути включений до Державного реєстру. Застосування РРО має відповідати визначеним правилам (фіскальний режим, реєстрація розрахункових книжок – у разі передбачених випадків). Усі розрахунки проводяться на повну суму товару чи послуги. Підприємство повинно забезпечити збереження контрольних стрічок та передачу даних до СОД РРО згідно з процедурою, визначеною Мінфіном.

Варто знати, що фіскальний касовий чек може бути як паперовим, так і електронним. Він повинен бути створений РРО або ПРРО на момент розрахунку та відповідати формі, затвердженій Положенням № 13 від 21.01.2016.

Вимоги до створення контрольної стрічки та передавання інформації затверджено наказом Мінфіну № 1057 від 08.10.2012. Дані передаються в захищеному вигляді, щоб уникнути їх підміни або модифікації.

Відповідно до Податкового кодексу України під час перевірок суб’єкт господарювання повинен надати всі документи, пов’язані з предметом перевірки, зокрема – контрольні стрічки та фіскальні чеки. Представники ДПС мають право запросити ці документи під час фактичної перевірки.

Дані з контрольних стрічок та електронних чеків, які надходять до СОД РРО, повинні відповідати чекам, що зберігаються на самому пристрої (РРО/ПРРО). Це забезпечує надійний контроль за реальними операціями та достовірність обліку.

 

 

 

 

 

Податкові наслідки для фізичних осіб при розірванні договору купівлі-продажу нерухомого майна

Договір купівлі-продажу – це угода, за якою одна сторона, продавець, передає або зобов’язується передати майно у власність іншій стороні – покупцю, а покупець, у свою чергу, приймає або зобов’язується прийняти майно і сплатити за нього визначену суму грошей. Усі права власності на нерухомість, включаючи обтяження, їх виникнення, перехід чи припинення, повинні бути зареєстровані в державному реєстрі. Така реєстрація підтверджує, що держава офіційно визнає перехід чи зміну прав на нерухоме майно. Без неї правочин вважається незавершеним у частині набуття чи припинення права власності.

Якщо сторони з певних причин вирішують змінити або розірвати укладений договір, це допускається лише за їхньою спільною згодою, якщо інше не передбачено законом або самим договором. Однак коли розірвання договору відбулося після передачі права власності, така дія прирівнюється до продажу майна. Тобто, якщо право власності вже перейшло до покупця, а потім сторони скасували угоду, податкові наслідки для продавця будуть такими ж, як і у випадку звичайного продажу.

Доходи фізичної особи, отримані внаслідок таких операцій, включаються до її загального оподатковуваного доходу. Це означає, що продавець має сплатити податок з доходу, отриманого від продажу нерухомого майна. Особливості оподаткування таких доходів залежать від кількості операцій та типу майна. Наприклад, якщо фізична особа протягом одного податкового року продає лише один об’єкт нерухомості (житловий будинок, квартиру, земельну ділянку), який перебував у її власності понад три роки, такий дохід не оподатковується. Винятком є майно, отримане у спадщину – у такому випадку вимога про трирічне володіння не застосовується.

Якщо ж упродовж року особа продає другий об’єкт нерухомості, дохід від нього підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків. У разі продажу третього й кожного наступного об’єкта, застосовується ставка 18 відсотків. Проте, якщо продане майно було отримане у спадщину, навіть дохід від третього об’єкта оподатковується за пільговою ставкою 5 відсотків. Те ж саме стосується продажу об’єктів незавершеного будівництва чи прав за договорами на таке майно. Якщо воно отримане у спадщину – діє знижена ставка.

Окрім податку на доходи фізичних осіб, такий дохід також оподатковується військовим збором. Ставка цього збору становить 1,5 відсотка від суми отриманого доходу.

Отже, якщо договір купівлі-продажу нерухомості між фізичними особами був розірваний після переходу права власності, така операція все одно вважається продажем, і дохід від неї оподатковується згідно з правилами, передбаченими для продажу нерухомого майна.

 

 

 

«Гаряча лінія» в ДПС Тернопільщини: Наталія Стецько розповіла про систему управління податковими ризиками

 

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася «гаряча лінія», присвячена експериментальному проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками). На запитання платників податків відповідала Наталія Стецько, начальник управління економічного аналізу.

 

Фото без опису

 

Приводом для обговорення стала постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 спеціального Порядку реалізації експериментального проєкту, який запроваджується в межах діяльності Державної податкової служби. Його основна мета – забезпечити системний, узгоджений підхід до виявлення, оцінки та мінімізації податкових ризиків, а також удосконалити взаємодію з платниками податків задля підвищення рівня добровільної сплати податків.

Під час сеансу платники запитували, чи вплине новий порядок на їхні обов’язки, чи буде збільшено кількість перевірок, та чи стосуватиметься ця система малого бізнесу. Наталія Стецько запевнила, що новий Порядок не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків. Водночас він змінює саму логіку взаємодії податкової служби з платниками – акцент робиться на проактивні заходи, а не на каральні.

За словами фахівчині, проєкт передбачає впровадження системи, що допоможе заздалегідь виявляти потенційні проблеми й уникати порушень. Ідеться, зокрема, про надання своєчасних роз’яснень норм податкового законодавства, удосконалення форм звітності, адаптацію інструментів адміністрування під сучасні умови, а також активну взаємодію з бізнесом і фаховим середовищем.

Щодо занепокоєння платників про можливе посилення перевірок, Наталія Стецько пояснила, що реактивні заходи контролю (зокрема перевірки) передбачені лише для платників із найбільш серйозними ризиками. Причому ці ризики визначатимуться централізовано, за єдиними правилами, з дотриманням норм Податкового кодексу України.

У ході розмови неодноразово лунали питання про те, як нововведення вплине на підприємців в умовах воєнного стану, коли значна частина бізнесу переживає економічні труднощі. У відповідь Наталія Стецько зауважила, що останні роки стали випробуванням для всіх – як для держави, так і для бізнесу. Запровадження карантину, повномасштабне вторгнення, воєнний стан – усе це значно ускладнило господарську діяльність підприємств та виконання податкових обов’язків. Водночас держава стикається з іншою проблемою –частина бізнесу працює в «тіні», що шкодить економіці та порушує принципи справедливого оподаткування.

Саме тому експериментальний проєкт спрямований не на тиск, а на стимулювання добровільної сплати податків, запобігання зловживанням і створення зрозумілих, передбачуваних правил гри для всіх. Очікується, що нова система дозволить не лише вчасно виявляти податкові ризики, а й сприятиме стабільним надходженням до бюджету, ефективнішому використанню державних ресурсів і загалом – економічній стійкості країни в складних умовах.

Наталія Стецько наголосила, що перевагами системи управління ризиками є прозорість, прогнозованість та рівні умови для всіх платників, незалежно від розміру бізнесу. Проєкт розрахований на два роки.

На завершення фахівчиня закликала платників податків бути відкритими до діалогу, не боятися звертатися за роз’ясненнями та використовувати всі доступні інструменти взаємодії з податковою службою. Адже головна мета проєкту – не покарати, а запобігти порушенням та створити сприятливе середовище для ведення бізнесу в умовах сучасних викликів.

 

 

 

 

Податківці Тернопільщини провели 177 перевірок: донараховано 68,5 млн грн за порушення у сфері обігу алкоголю, тютюну та пального

Фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області у січні-травні 2025 року провели 177 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.

За результатами цих перевірок встановлено 178 порушень законодавства у сфері обігу підакцизної продукції. Загальна сума нарахованих штрафних санкцій становить понад 68,5 млн гривень.

Найпоширеніші порушення:

  • 10 фактів торгівлі тютюновими виробами без ліцензії;
  • 5 – торгівлі алкоголем без ліцензії;
  • 2 – реалізації пального без ліцензії;
  • 47 фактів продажу алкоголю за цінами, нижчими за мінімальні;
  • 27 фактів реалізації тютюну за цінами, вищими за максимально допустимі;
  • 27 випадків невидачі розрахункових документів або неналежного ведення обліку товарів;
  • 16 фактів продажу алкоголю без акцизних марок встановленого зразка.

Також виявлено низку інших порушень: зберігання продукції в не внесених до ЄДР місцях, реалізація без внесення даних до реєстрів, несвоєчасне подання звітів тощо.

Підрозділи податкової служби області продовжують системну роботу з виявлення порушень, які шкодять легальному бізнесу, бюджету та правам споживачів.

Закликаємо суб’єктів господарювання дотримуватися вимог законодавства та відповідально ставитися до своєї діяльності. Порушення не лише завдають шкоди державному бюджету, а й створюють нерівні умови для легального бізнесу.

 

 

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь