Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПC

Дата: 14.10.2025 15:45
Кількість переглядів: 95

Фото без опису

 

 

Автоматична реєстрація в ЄРПН: коли податкові накладні та розрахунки коригування проходять без перешкод

Відповідно до п. 6¹ Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (Порядок № 1165), податкові накладні/розрахунки коригування підлягають автоматичній реєстрації наступного робочого дня після прийняття рішення комісією регіонального рівня про невідповідність платника критеріям ризиковості або після задоволення скарги комісією центрального рівня. Це можливо, якщо одночасно дотримані такі умови:

  • реєстрація була зупинена саме через віднесення платника до ризикових;
  • накладні/розрахунки подані до Єдиного реєстру податкових накладених (ЄРПН) не пізніше ніж за 180 днів до подання документів на виключення з ризикових;
  • на момент автоматичної реєстрації операції не відповідають критеріям ризиковості (додаток 3 до Порядку № 1165), крім випадків, коли платник має позитивну податкову історію (додаток 2 до Порядку);
  • відсутнє чинне рішення про відповідність платника критеріям ризиковості;
  • сума ПДВ у податкових накладних/розрахунках не перевищує показник Рмакс у кожному з останніх шести місяців;
  • щодо цих накладних/розрахунків комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію чи відмову (Наказ Мінфіну від 12.12.2019 № 520);
  • у день реєстрації наявна достатня сума податку для їх внесення до Реєстру відповідно до п. 200¹.3 або 200¹.9 ст. 200¹ Податкового кодексу України (ПКУ).

Також згідно з п. 16¹ Порядку № 1165, якщо комісія регіонального рівня врахувала таблицю даних платника податку (або скаргу на відмову врахувати задовольнила комісія центрального рівня), то податкові накладні/розрахунки, реєстрацію яких зупинено на підставі п. 1 додатку 3 Порядку, підлягають автоматичній реєстрації в ЄРПН на 5-й робочий день після прийняття рішення. Це можливо, якщо:

– відсутнє чинне рішення про неврахування таблиці (п. 19 Порядку № 1165);

– операції у накладних відповідають кодам товарів/послуг із врахованої таблиці та не є ризиковими;

– відсутнє чинне рішення про ризиковість платника;

– сума ПДВ у накладних не перевищує показник Рмакс у кожному з шести попередніх місяців;

– накладні складені не раніше місяця, що передує прийняттю рішення про врахування таблиці;

– щодо цих накладних не прийнято рішення про реєстрацію чи відмову (Наказ № 520);

– на день автоматичної реєстрації є достатній показник для реєстрації (пп. 200¹.3 або 200¹.9 ст. 200¹ ПКУ).

Таким чином, автоматична реєстрація податкових накладних/розрахунків можлива лише за умови скасування статусу ризикового платника або врахування таблиці даних та одночасного виконання всіх вимог, визначених Порядком № 1165, Наказом Мінфіну № 520 та нормами ст. 200¹ Податкового кодексу України.

 

 

 

 

ДПС закликає продавців техніки зупинити штучне підвищення цін на пристрої резервного живлення

Державна податкова служба України закликає продавців техніки зупинити штучне підвищення цін на пристрої резервного живлення. Про це на своїй сторінці у Facebook написала в. о. Голови ДПС Леся Карнаух.

Вона нагадала, що днями зустрічалася з представниками великих мереж, що працюють на ринку електроніки та техніки. 

«Говорили про рівні та чесні правила гри, про прозорість у бізнесі й відповідальність перед суспільством. Останній блекаут став черговим випробуванням на міцність. І шкода, що гідно його пройти вистачає сил та совісті не всім», – додала вона. 

Леся Карнаух розповіла, що протягом дня отримала декілька тривожних дзвінків. 

«В той час, як люди сиділи без електрики та води по 12 – 18 годин, а енергетики роблять все, щоб повернути світло в наші домівки, дехто вирішив підзаробити. Ми вже фіксуємо факти стрімкого підвищення цін на пристрої резервного живлення – в деяких випадках протягом останнього тижня аж до 30 %», – зазначила в. о. Голови ДПС. 

За її словами, переважно ціни підняли оптовики, реагуючи на зростання попиту з боку роздрібу.

«Бажання заробити – логічне, але ж не скористатися ситуацією та штучно піднімати ціни. Наприклад, одна з мереж протягом двох годин підвищила ціну на одну і ту саму зарядну станцію більше, ніж на 2 тисячі. Бо розуміють, що в критичній ситуації люди змушені будуть переплачувати», – зауважила вона. 

Ще одне з одвічних болючих питань – продаж значної частки «сірої» техніки. 

Леся Карнаух додала, що податкова фіксує всі випадки та реагуватиме належним чином. У межах контролю за касовою дисципліною ДПС звертатиме увагу на правильність встановлення ціни на товар для коректного визначення розміру та повноти майбутніх податкових платежів. 

«Дуже розраховую, що штучний стрибок цін – тимчасовий. Бо, насамперед, маємо керуватися взаємоповагою й підтримкою одне одного. І чесно працювати за єдиними правилами для всіх!» – сказала в. о. Голови ДПС.

 

 

 

Як заповнити заяву на припинення ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем, тютюном та рідинами для е-сигарет

Порядок подання заяв щодо ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем, сидром, перрі (без додання спирту), тютюновими виробами та рідинами для електронних сигарет визначений постановою Кабінету Міністрів України від 04 квітня 2025 року № 374 «Деякі питання ведення Єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовується в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального».

Якщо ліцензіат вирішив припинити дію ліцензії, у заяві необхідно вказати такі дані:

- у пункті 1 зазначається назва та код органу ліцензування, куди подається заява;

- у пункті 2 обирається вид заяви – «Припинення дії ліцензії»;

- у пункті 3 вносяться реквізити заявника:

для юросіб – найменування, адреса та код ЄДРПОУ;

для ФОП – ПІБ, адреса, податковий номер або паспортні дані (для тих, хто відмовився від коду з релігійних переконань), а також унікальний номер з демографічного реєстру (якщо є);

для уповноважених осіб за договорами про спільну діяльність – найменування, код ЄДРПОУ і податковий номер;

для іноземних суб’єктів – повне найменування українською та податковий номер, наданий в Україні.

- у пункті 4 зазначається вид ліцензії, яку потрібно припинити;

- пункт 5 не заповнюється;

- у пункті 6 вказується реєстраційний номер ліцензії;

- пункти 7–10 не заповнюються.

Якщо до подання заяви платник уже скасував реєстрацію програмного РРО і не має зареєстрованих фіскальних апаратів, то в заяві можна зазначити дані про ПРРО, яке було виключене.

 

 

 

 

«Моя податкова» мобільний сервіс для платників податків

На сьогодні користувачі мобільного застосунку «Моя податкова» мають можливість у кілька кліків вирішувати важливі податкові питання просто зі смартфона. Застосунок об’єднує найпопулярніші сервіси та дозволяє заощаджувати час.

 

Фото без опису

 

Зокрема, у розділі «Послуги» доступні такі можливості:

- подати Облікову картку фізичної особи – платника податків (Форма № 1ДР);

- подати Заяву про внесення змін до ДРФО (Форма № 5ДР);

- подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів;

- сплатити грошові зобов’язання через одну з платіжних систем (у вкладках «Переглянути інформацію про стан розрахунків» розділу «Послуги» та «Мої ППР» розділу «Мої дані»).

Завантаживши застосунок «Моя податкова» в AppStore або GooglePlay та ідентифікувавшись онлайн за допомогою файлового або хмарного КЕП будь-якого надавача, можна використовувати ще більше сервісів.

«Моя податкова» – сучасний інструмент для тих, хто цінує час та зручність.

 

 

 

Повернення внеску учаснику: коли виникає обов’язок сплатити ПДФО та військовий збір?

Правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю (ТОВ) і товариств з додатковою відповідальністю (ТДВ), порядок їх створення, діяльності, припинення, а також права та обов’язки учасників визначає Закон України від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (Закон № 2275).

Статутний капітал товариства формується з часток учасників, виражених у гривні (ч. 1 ст. 12 Закону № 2275). Крім того, статут може передбачати створення додаткового капіталу за рахунок внесків учасників без зміни статутного капіталу (ч. 4 ст. 12 Закону № 2275). У рішенні загальних зборів визначається розмір внеску. Внести можна гроші, цінні папери чи інше майно (якщо інше не встановлено законом).

Правовий режим майна, внесеного до додаткового капіталу, а також права та обов’язки учасників щодо нього визначаються статутом та/або корпоративним договором (ч. 5 ст. 12 Закону № 2275).

Щодо оподаткування: порядок визначає розд. IV Податкового кодексу України (ПКУ). Об’єктом оподаткування ПДФО є загальний оподатковуваний дохід фізичної особи-резидента (п.п. 163.1.1 ст. 163 ПКУ). Доходи, що включаються до нього, наведено у ст. 164 ПКУ, серед яких – інші доходи, крім тих, що звільнені (ст. 165 ПКУ).

Згідно з п.п. 165.1.31 ст. 165 ПКУ, до оподатковуваного доходу не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, що повертається платнику. Тому внесок до додаткового капіталу при його поверненні учаснику в межах фактичного внеску не оподатковується. Якщо ж учаснику повертається більша сума, ніж він фактично вносив, то різниця вважається доходом і підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором на загальних підставах.

 

 

 

Цукерки для Бахмута, які «загубилися по дорозі»: податкова Тернопільщини викрила багатомільйонні порушення

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області під час документальної планової виїзної перевірки одного з підприємств області, що спеціалізується на виробництві кондитерських виробів, виявили цілий набір «солодких» схем, за допомогою яких компанія намагалася зменшити свої податкові зобов’язання.

Одним із ключових епізодів стало включення до витрат понад 9,5 млн грн вартості кондитерських виробів, які у 2022 році начебто передано як благодійну допомогу мешканцям Бахмута. Проте жодних підтверджень факту такої допомоги не було. Ба більше, лист, нібито від імені Бахмутської міської ради, виявився підробленим – у самій міськраді повідомили, що жодних звернень до цього підприємства не надсилали. Отже, документально підтвердженої благодійної допомоги просто не існувало.

Ще один епізод – списання 368 тонн готової продукції, сировини та напівфабрикатів нібито через «втрату споживчих властивостей» на суму 25 млн гривень.

Однак жодних первинних документів, які б підтверджували утилізацію, вивезення, переробку або навіть факт інвентаризації, підприємство не надало. Фактично – продукція «зникла» безслідно.

Крім того, щоб збільшити свої витрати, компанія оформлювала оренду майна у власних працівників і засновників, хоча фактично такого майна навіть не існувало.

За результатами документальної перевірки товариство тепер має сплатити до бюджету 25,9 млн грн основних податкових платежів (податок на прибуток та ПДВ) та 5,9 млн грн фінансових санкцій. Загальна сума донарахувань до бюджету – понад 32,5 млн гривень.

Головне управління ДПС у Тернопільській області наголошує: прикриття фіктивною благодійністю з метою зменшення податкових зобов’язань є грубим порушенням закону. Податкова служба й надалі забезпечуватиме належний контроль за дотриманням податкової дисципліни, щоб кожен бізнес працював прозоро, а до бюджету надходили кошти, необхідні для підтримки держави та громад.

 

 

 

Понад 7,2 мільярдів гривень ПДФО сплатили мешканці Тернопільщини за 9 місяців

Упродовж січня-вересня цього року платники податків Тернопільської області перерахували до Зведеного бюджету України 7 мільярдів 281 мільйон гривень податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Це на 751 мільйон гривень більше, ніж за відповідний період минулого року.

Із загальної суми надходжень:

- понад 4,8 млрд грн отримали бюджети територіальних громад області;

- майже 2,5 млрд грн спрямовано до державного бюджету.

Податок на доходи фізичних осіб залишається одним із найважливіших бюджетоутворюючих платежів, який стабільно забезпечує наповнення як державної скарбниці, так і місцевих бюджетів.

Головне управління ДПС у Тернопільській області наголошує, що своєчасна та повна сплата ПДФО – це внесок кожного платника у розвиток громади та держави.

 

 

 

 

Підприємства Тернопільщини спрямували до бюджетів майже 916 млн грн податку на прибуток

За дев’ять місяців цього року підприємства Тернопільщини поповнили зведений бюджет на 915,9 млн грн податку на прибуток. Порівняно з минулим роком надходження зросли на 206,4 млн грн або 22,5%. Така динаміка свідчить про активну роботу бізнесу та його вагомий внесок у розвиток області й держави.

Із загальної суми 822,8 млн грн надійшло до державного бюджету (при прогнозі 791,6 млн грн), а 93,1 млн грн отримали місцеві громади – це на 14 млн грн більше очікуваного.

Податок на прибуток підприємств залишається одним із ключових джерел наповнення бюджетів усіх рівнів. Його стабільні надходження дозволяють забезпечувати фінансування соціальних програм, інфраструктурних проєктів та розвиток місцевої економіки.

Окрім того, чистий прибуток господарських організацій за січень-вересень цього року приніс до бюджету ще 5,1 млн грн, що вдвічі перевищує заплановані показники.

Відповідальність і фінансова дисципліна бізнесу Тернопільщини доводять: навіть у непростих умовах підприємства здатні працювати результативно, сплачувати податки та підтримувати розвиток громад.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь